Asociațiile din transport și logistică din Germania propun o taxă de CO2 generală

Asociațiile din transport și logistică din Germania propun o taxă de CO2 generală

Asociațiile din transport și logistică din Germania propun o taxă de CO2 în locul impozitelor și taxarea națională a emisiilor până la reglementarea de tranzacționare a emisiilor la nivel european.

Faptul că sectorul transporturilor trebuie să contribuie, fără îndoială, la reducerea emisiilor de CO2, pentru a atinge obiectivele stabilit în cadrul întâlnirii de la Paris, convenite la nivel internațional, este un lucru cu care asociațiile din industria transporturilor și de logistică sunt de acord.

Într-o declarație comună, Asociația germană de transport și logistică de mobilă (AMÖ), Asociația germană de transport, logistică și managementul deșeurilor (BGL), Asociația de curierat (BIEK), Asociația germană pentru industrie, transport și logistică (BWVL) și Asociația Germană de Transport și Logistică (DSLV) au cerut guvernului german să propună un sistem ETS la nivel european în locul impozitelor și taxarea națională a emisiilor până la reglementarea de tranzacționare a emisiilor la nivel european.

Atâta timp cât nu sunt îndeplinite condițiile europene pentru stabilirea prețurilor în ceea ce privește emisiile de CO2 produse de transportul rutier, prin extinderea schemei europene de taxare a emisiilor (EU ETS), la nivel național, o soluție ar fi promovarea tehnologiilor alternative de propulsie și introducerea unei taxe de CO2.

Conform asociațiilor din transport și logistică, până în prezent nu există instrumente concrete care ar putea crea stimulente pentru a scădea emisiile de CO2 și pentru a promova tehnologii alternative.

O soluție pentru reducerea emisiilor de CO2 ar putea fi dacă se stabilește un preț pentru asta. Dacă măsurile nu ar fi eficiente din punct de vedere al politicii climatice, eficiente din punct de vedere economic și, mai ales, neutre din punct de vedere al concurenței, emisiile ar fi doar modificate și eficiența economiei germane ar fi deteriorată.

VEZI ȘI: Camioanele cu LNG poluează mai mult decât cele cu motor diesel, arată un studiu T&E

În comunicarea comună, asociațiile din transport și logistică sunt în favoarea extinderii Sistemului european de comercializare a emisiilor (ETS), care stabilește un plafon absolut de CO2 și ar putea atinge obiectivul de a reduce efectiv emisiile de CO2.

Veniturile generate de sistemul european de taxa al CO2 ar putea fi alocate ca un stimulent pentru companii în transportul de marfă, logistică și transport de marfă.

Astfel, tehnicile, inovațiile, procesele și conceptele de reducere a emisiilor de CO2 ar fi sprijinite financiar. Federațiile au subliniat deja punctele importante în recomandarea lor privind „Strategia de promovare a vehiculelor comerciale cu eficiență energetică 2030”.

Dacă o extindere a sistemului european de comercializare a emisiilor ETS nu ar putea fi realizată politic pe termen scurt la nivel național, asociațiile sugerează că deciziile politice privind prețul de CO2 ar trebui să ia în calcul situația acestei industrii diin Germania.

Ca o alternativă de tranziție la ETS în toată Europa, industria de transport și logistică ar putea accepta o taxă bazată pe CO2 Conform asociațiilor ar trebui introdusă în paralel o taxă pe CO2 pentru toate vehiculele care nu fac obiectul taxei de camion și, în special, pentru transportul privat, ceea ce reprezintă o proporție considerabilă a emisiilor în sectorul transporturilor.

Prin această taxă de CO2, veniturile încasate ar putea fi folosite apoi ca măsuri de stimulare a companiilor de transport și logistică.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.