Economic

Asociațiile germane de transport agreează planul de redresare propus de guvern

Cele mai importante asociații germane de transport agreează planul de redresare propus de guvern, despre care spun că va ajuta sectorul să-și revină după criza COVID-19.

Planul de redresare propus de guvernul Germaniei prevede un buget de 130 de miliarde, care include, printre altele, scăderea taxei pe valoare adăugată, bonusuri la achiziția de camioane noi, credite fără dobândă și alte ajutoare financiare pentru companiile de transport și logistică.

Reprezentanții asociațiilor AMÖ, BGL și BWVL se arată optimiști, mai ales că cele mai importante cerințe ale celor trei asociații au fost cuprinse în planul de redresare propus de guvern. Printre soluțiile din program se numără scăderea TVA-ului, dar și o scăderea a contribuțiilor la asigurările sociale la 40%.

Reprezentanții celor trei asociații au cerut implementarea rapidă a programului de bonusuri pentru schimbarea flotei care prevede o primă de 15.000 de euro pentru achiziționarea unui camion cu norma de poluare Euro VI. Această măsură are însă nevoie și de acordul Comsiei Europene pentru că face parte din prevederile pachetului Green Deal.

Și reprezentanții Asociației Germane de Transport și Logistică (DSLV) consideră că noul pachet propus de guvern transmite un semnal pozitiv în industrie și apreciază susținerea privind digitalizarea transportului rutier de mărfuri. Investițiile în infrastructură reprezintă un plan pe termen lung cu efecte benefice pentru transportul rutier de mărfuri, dar în același timp solicită demararea cât mai rapidă a acestui proiect pentru că fiecare săptămână este crucială pentru companiile mici și mijlocii în ceea ce privește supraviețuirea.

DSLV a cerut ca programul de reînnoire a flotei să se aplice în prima fază companiilor germane și abia apoi și companiilor internaționale cu filiale în Germania.

VEZI ȘI: Cabotajul ilegal a facilitat prăbușirea prețului pe kilometru din Europa

De asemenea, DSLV consideră că succesul acestui Pachet Conjunctural stă în rapididatea cu care este implementat și de eficiența cu care sunt făcute cheltuielile. Plafonarea taxelor pentru contribuțiile sociale la 40% este văzută ca o măsură eficientă și se cere ca scăderea TVA-ului cu 3% să fie pentru o perioadă mai lungă, nu doar pentru următoarele 6 luni, pentru că altfel nu va genera decât costuri de implementare ale noilor sisteme contabile.

Și asociațiile din transportul feroviar, precum VDB, consideră Pachetul Conjuctural o soluție bună pentru viitorul industrie, în special investițiile care vor fi făcute în digitalizare.

De asemenea, VDB consideră că este nevoie de investiții mai mari în soluții ecologice de transport, precum tehnologiile cu hidrogen sau soluțiile complet electrice și cere ca acest pachet să vină în completarea investițiilor anunțate deja de guvern pentru susținerea dezvoltării acestor tehnologii.

Reprezentanții VDB spun însă că nu este suficient să acorde prime pentru schimbarea flotelor de camioane, ci că ar trebui acordate bonusuri și pentru investiții în logistica multimodală. VDB spune că guvernul ar trebui să facă investiții mai mari în transportul combinat de mărfuri și să susțină și achiziția de semiremorci pretabile pentru transportul combinat.

Asociațiile germane de transport agreează planul de redresare propus de guvern

Asociația Germană de Transport (DVF) salută și ea investițiile anunțate în tehnologiile viitorului, digitalizare și infrastructură, iar reprezentanții asociației speră ca aceste investiții să pună presiune și pe celelalte țări din Uniunea Europeană. În plus, aceștia solicită ca măsurile de susținere să se extindă și după perioada anunțată inițial pentru 2020 și 2021.

Asociația companiilor din industria petrolieră și-a arătat susținerea pentru implementarea unor programe care au în prim plan utilizaerea gazului ca și combustibil alternativ, dar în schimb și-au arătat neîncrederea că soluțiile electrice pot ajuta Germania să-și atingă obiectivele în ceea ce privește pritecția mediului.

Reprezentanții MWV sunt de părere că o investiție în electrificare nu va aduce aceleași rezultate pe termen scurt cum ar fi, de exemplu, investiția în dezvoltarea de combustibili sintetici din resurse bio regenerabile.

Reprezentanții tuturor asociațiilor din domeniu au căzut însă de acord că planurile guvernului arată responsabilitate și implicare și că soluțiile propuse vor fi benefice pentru cea mai mare parte a industriei.

Din aceeași categorie...

Back to top button