Cel mai avansat circuit de teste din lume

AstaZero: Cel mai avansat circuit de teste din lume
Începând cu luna august, Scania și Volvo vor putea testa viitoarele vehicule dezvoltate pe AstaZero, cel mai avansat circuit de teste din lume deținut de Institutul de Cercetare Tehnică SP și Universitatea Tehnică Chalmers.

Denumit AstaZero, după viziunea parlamentară de zero decese și răniri grave pe drumurile din Suedia, acesta are o suprafață totală desfășurată de 2 milioane de metri pătraţi (2.000 kmp) fiind situat într-o pădure de lângă orașul suedez Borås.

Cel mai avansat circuit de teste din lume

Noul circuit dezvoltat în parteneriat cu cele două mari grupuri auto suedeze, Scania și Volvo, simulează la scară 1:1 orașe, autostrăzi cu mai multe benzi de circulaţie, drumuri naţionale, regionale precum și off-road, costul total al investiției fiind de peste jumătate de miliard de euro.

Zero accidente
Este bine cunoscut faptul că suedezii dau o foarte mare importanță siguranței rutiere, fiind în prezent țara cu cele mai puține accidente rutiere cu urmări grave.

Experții în siguranță rutieră din cadrul institutelor de cercetare suedeze au analizat datele înregistrate din accidentele rutiere începând cu 1960, din analiza acestor rezultând că multe accidente rutiere ar fi putut fi evitate sau atenuate înainte ca acestea să se întâmple cu ajutorul așa-numitele sisteme de siguranță activă.

Sistemele de siguranță activă au menirea de a preveni accidentele prin sprijinirea șofer, furnizându-i informații sau chiar intervenind prompt asupra vehiculului înaintea șoferului. Exemple de sisteme de siguranță activă dezvoltate include avertizare la coliziune cu frânarea de urgență și sprijin la schimbarea benzii de mers.

Construit și dezvoltat în strânsă cooperare
Circuitul de teste AstaZero a fost construit și dezvoltat în strânsă cooperare cu ambele grupuri auto suedeze, atât Volvo cât și Scania aducându-și un aport semnificativ în definirea zonelor de testare, cu scopul de a testa inovații de siguranță activă în mediile de testare la scară largă.

Zona de testare, care acoperă 2.000 kilometri pătrați este o reminiscență a unui studio de film gigantic care conține aproape șase kilometri de drum din mediul rural, cu intersecții, lumini de stradă, stații de autobuz, precum și un mediu de oraș în care vehiculele pot fi testate în scenării autentice prin implicarea alte vehicule din trafic, a bicicliștilor, pietoni.

De asemenea, circuitul are și o zonă de testare de mare viteză. Infrastructura permite vehicule conectate în a comunica unul cu altul, precum și cu împrejurimile.

AstaZero are diferitele zone de testare

Drumul rural
Drumul rural este special conceput pentru diferite teste de comportament ale șoferului. Acesta are o lungime totală de 5.7 km și este împânzit de obstacole neașteptate fiind totodată un mediu monoton care de cele mai multe ori îl face pe șofer să-și piardă concentrarea.

Pe această secțiune de drum se poate rula cu viteze ce variază între 70 km/h și 90 km/h. În mai multe locuri pe această porțiune de drum au fost plantați aproape de calea rutieră diferiți pomi și arbuști pentru a ascunde obstacole, înainte ca acestea să traverseze drumul în fața vehiculelor de testare.

Zona rurală conține două intersecţii „T” și o răscruce de drumuri ce sunt semnalizate ca intersecții reale cu semne în limba specifică precum și stație de autobuz.

Zona de oraș
Această zonă este în principal utilizată pentru a testa capacitatea vehiculului de a interacționa cu mediul înconjurător, pentru a evita lovirea autobuze, bicicliști, pietoni sau a altor participanți la trafic. Zona orașului este formată din patru blocuri și acoperă un număr de diferite sub domenii, cum ar fi:

– Centrele orașelor cu lăţimi variabile ale benzilor, stații de autobuz, trotuare, iluminat stradal și fundaluri de construcție.
– Un sistem rutier cu diferite tipuri de medii de testare, cum ar fi sensuri giratorii, intersecții „T”, întoarcere în buclă.

Zona orașului se bazează pe o suprafață relativ plană cu blocuri de tip marionetă care seamănă foarte mult cu clădirile reale. Un bloc conține spațiu pentru camera de control și depozit pentru manechine. Zona de oraș are iluminat stradal obișnuit, care poate fi oprit pe secțiuni, în funcție de necesități.

Zona de mare viteză
În această zonă pot fi efectuate un număr mare de teste de evitare, inclusiv manevre la viteză foarte mare. Pe această secțiune de drum AstaZero are montate sisteme de măsurare și tehnologie de poziționare.

Zona de mare viteză este conectat la Drumul mulţi bandă printr-un cerc cu diametrul de 240 de metri. Acesta se înclină 1 procent în lateral și este complet plat în direcție longitudinală, (planitate 1.0 conf. IRI). Zona de mare viteză are două drumuri de accelerație.

Cel mai avansat circuit de teste din lume

Vedere de ansamblu a circuitului AstaZero

Drum mulţi bandă
Mai multe scenarii diferite pot fi testate pe acest segment, cum ar fi schimbările benzii de circulație, diferite scenarii de coliziune și scenarii de trecere. Zona mulţi bandă are 700 de metri lungime și este conectată la zona de mare viteză.

Întreaga zonă este luminată la standardul normal pentru iluminat stradal. Iluminatul este împărțit în patru segmente care pot fi pornite individual, astfel încât se pot varia cu ușurință medii iluminate și de întuneric.

Centrul de activități
Centrul de activități al circuitului AstaZero este format din mai multe elemente, printre care o recepție păzită, centru vizitatori, de conferință, de control al traficului și zone de lucru separate pentru personalul care vizitează. Spaţiu de birouri este oferit cu opțiunea de timp, precum și închiriere pe termen scurt.

Domenii de cercetare (clădirile) sunt disponibile pentru perioade mai lungi sau mai scurte. Aceste zone pot fi adaptate la cerinţele fiecărui client, atât pentru proiecte deschise cât și închise. Siguranța și protecția vieții private sunt prioritare.

Printre facilități se mai numără un garaj pentru 10 autoturisme (5 lifturi), un garaj pentru vehicule lungi de 25.25 m, un pod rulant de încărcare, un rezervor de combustibil, spălătorie auto precum și o suprafață de calibrare (pentru gyros).

Demonstrații de siguranță
În timpul ceremoniei de inaugurarea a celui mai evoluat circuit de teste auto din lume, grupul Volvo a organizat o demonstrație pentru a arăta modul în care sistemul său electronic de stabilitate poate preveni răsturnarea camioanelor. De asemenea, Volvo a făcut și o demonstrație de funcționare a sistemului său de frânare automată.

Circuitul este deschis pentru toți producătorii, furnizorii și instituțiile de cercetare.

Cel mai avansat circuit de teste din lume

Follow #infotrucker