Astăzi vorbim puțin despre ei… despre nemuritori

Featured Video Play Icon

Câți scapă din foc încrucisat? Probabili puțini… sau poate doar nemuritorii.

Exista unele voci care susțin că șoferii profesioniști nu prea sunt interesați de subiect. Eu aș spune că depinde de cine e sursa informării, probabil sunt sătui de intoxicare cu știri plângăciose venite din direcția patronatului român din transporturi.

E de înteles reacția lor, totuși mă risc prezentând textul scris prin prisma gândirii unuia de-al lor, și anume, subsematul, șofer profesionist. Indirect subiectul afectează o mare parte a șoferilor care încă lucrează pentru companii de transport românești.

Pe piața transporturilor de după ‘90 au apărut câteva companii de transport autohtone, care de-a lungul a 20 și ceva ani, prin “asociere” în diferite forme au deținut și dețin monopolul asupra prețului per kilometru, asupra metodei de salarizare a angajaților, asupra contractelor “bune” etc.

Mai pe românește, ei stabilesc trendul ca și în modă pentru “sezonul următor”.

Până aici, nimic deosebit. În orice țară europeană exista niște nemuritori d-aștia care dau ora exactă.

Problema este ca acești nemuritori uniți în asociații, deținând firme imense de transport, deținând reprezentanțe de vânzări și reparații sunt prinse pentru prima dată în istoria lor post-decembristă într-un foc încrucișat.

VEZI ȘI: Scania a introdus în premieră frână de parcare electrică

În primul rând de concurența vestică cu filiale românești concentrate în special în zona de vest a României. Apoi de Bruxelles, prin directiva detașarii și viitorul pachet de mobilitate rutieră. Nu în ultimul rând, și de guvernul klingonianului Worf prin neelucidarea chestiunii accizei și supraaccizei la carburant.

Ar mai fi și rafala cea mai puternică, lipsa de șoferi profesioniști care migreză masiv către firme vestice care oferă condiții și salarizare net superioare firmelor românești.

Am tot urmărit situația și mă așteptam la o replică dură a “nemuritorilor”, dar nimic, absolut nimic.

Oare să fie doar o fatadă acest “razboi” și nemuritorii din spatele firmelor colos românești să nu prea fie afectate pentru că au contracte foarte bine negociate și orice creștere să se reflecte doar într-o creștere de preț per kiloemtru resimțită doar de clienți?

Aș crede orice scenariu până ajung la problema lipsei de personal pe care o subliniam și zilele trecute. Acolo, focul nu e de la un pistol cu apă ca acela de la guvern, ci dintr-o mitralieră adevarată și efectele vor fi pe termen lung.

Numărul patriotilor care încă se încred în firme românești scade zilnic în ultimii ani și Bruxelles-ul a găsit soluția să-i reducă pe cei din est.

Nu o vor face prin pachete legislative greu de aplicat care dau doar bine pe hârtie în fața sindicatelor din vest. Nu! Aștia merg acum pe acapararea forței de munca competente – șoferi profesioniști și dispeceri competenți.

Acolo este lupta în momentul acesta, pe oameni, pe oamenii competenți.

Zilnic se oferă pachete atractive de către firmele din vest pentru personalul delegat românesc, dar “nemuritorii” din România refuză să vadă chestia asta, ori fac pe virginele cu pretenții și zestre mare.

Ei bine zestrea fără pețitori nu prea e de folos.

Încă aștept ceva pachete de măsuri pentru stoparea emigrării profesioniștilor români, acolo fiind cheia și rezolvarea problemelor în sectorul de transport din România.

Orice criză ar lovi, orice lege s-ar da, cu oameni competenți se depășește situația.

Nu doar CEO-ul este cheia unei afaceri de succes, ci o întreagă echipă profesionistă.

Cei încă rămași sub pavilion românesc așteptă o reacție a “nemuritorilor”, nu o înmormântare a acestora.

Totuși, fără măsuri, miresele virgine mor fete batrane, oricât de frumoase ar fi fost ele.

Drumuri bune tuturor!

PS: Sper să dansez la o nuntă, nu să particip la un parastas!

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *