FeaturesȘtiri

Atelierul ultrasecret Scania de la poalele Alpilor

Scania a reușit să păstreze secretul dezvoltării noii generații de camioane grație unor locații speciale, precum cea a atelierului său ultrasecret din nordul Italiei.

Drama și misterul sunt două ingredientele absolut necesare atunci când vrei să construiești o poveste de succes, iar cea a noul Scania nu face excepție.

Atelierul ultrasecret Scania de la poalele Alpilor

Timp de 10 ani, Scania a reușit să păstreze cu sfințenie informațiile despre dezvoltarea noului său camion. Acest lucru se datorează în primul rând discreției echipei de testare dar și a locațiilor sale secrete din toată lumea.

Înainte de a fi lansat, noul Scania a parcurs peste 10 milioane de kilometri în cadrul programelor de testare, cam de 250 de ori ocolul Pământului.

Unul din aceste programele secrete de testare s-a derulat în nordul Italiei, la el luând parte mai mulți clienți ai mărcii.

Scania a văzut întotdeauna ca esențială implicarea clienților săi în cadrul testelor premergătoare dezvoltării unui nou produs.

VEZI ȘI: Comisia Europeană va consolida legislația privind plata șoferilor de camion

Astfel, suedezii au implicat un număr important de clienți și șoferi profesioniști care, într-un mare secret, au testat în condiții reale de operare noua generație de camioane.

Camioanele super secrete. În Trento, un oraș de munte din nordul Italiei situat pe autostrada A22 ce urcă până la granița cu Austria, se află un atelier de service foarte special, în care, timp de mai mulți ani, doar patru persoane au avut acces.

Atelierul ultrasecret Scania de la poalele Alpilor

De ce? Pentru că, acolo, Scania și-a adăpostit vehicule sale super secrete de test. Tot în atelierul ultrasecret din Trento le verificau sau reparau atunci când era necesar.

În afară de inginerul de test Ines Kasumovic și tehnicienii de service Nicola Mattivi, Eric Stenico și Marco D´Ascanio, doar proprietarilor companiilor de transport selectate și șoferilor desemnați de acestea li s-a mai oferit încrederea de a se apropia de camioanele de test ale suedezilor.

Atelierul ultrasecret Scania de la poalele Alpilor

Ines Kasumovic a urmărit și monitorizat în mod continuu pe parcursul testelor de teren activitatea tehnicienilor de service, a șoferilor și a companiilor de transport cu scopul de a determina ce funcționează bine și ce poate fi îmbunătățit.

Atribuirea primului client
Pe toată durata zilei și până după-amiaza târziu, camioanele de test, bine camuflate, transportau componente pentru industria auto din nordul Italiei sau sticle pentru industria vinului. Însă, regula era ca în fiecare seară, șoferii și camioanele de test să se întoarcă în curtea companiilor de transport, astfel încât acestea să fie protejate de ochii curioșilor și ai presei.

Grație acestor reguli, dar și a unor oameni de încredere, Scania a reușit să-și protejeze foarte bine proiectul de 2 miliarde de euro până în ziua lansării.

Decizii rapide
Când ajungeau în atelierul secret din Trento, camioanele erau inspectate de tehnicienii, iar inginerul de test descărca datele înregistrate și făcea actualizările necesare. Atunci când apăreau erori sau defecte, indiferent că erau mari sau mici, inginerul de test se consulta cu întreaga organizație Scania pentru a lua cea mai bună decizie.

Atelierul ultrasecret Scania de la poalele Alpilor

După două sau mai multe zile, camioanele de test erau actualizate cu totul, de la oglinzi retrovizoare noi și panouri de mascare până la un nou software.

Camioanele erau camuflate, astfel încât, niciunul din noile sale elementele să nu poată fi văzut. Noile caracteristici ale interiorului cabinei au fost ascunse în spatele unor perdele negre care erau trase de șoferi atunci când alimentau, luau pauze de condus sau în timpul operațiunilor de încărcare și descărcare.

Provocările testelor de drum pentru șoferi
Fiți siguri că este foarte provocator să fii șofer de test, mai ales atunci când camionul pe care-l conduci este un “trofeu” vânat de către toată lumea iar asupra lui planează mult mister.

În primul rând, trebuie să fii în permanență în alertă în ceea ce privește împrejurimile. Trebuie să verifici unde oprești și care ar putea fi “amenințările” pentru vehicul. Însă, așa cum au recunoscut și șoferii de test, cel mai provocator este atunci când încarci sau descarci.

În același timp trebuie să supraveghezi operațiunea de încărcare sau descărcare, dar și să ai un control extrem de strict la ceea ce se întâmplă în vecinătatea camionului. Parcă n-ai vrea ca vreun curios să reușească o să facă o poză care ar putea compromite muncă titanică și banii unor oameni.

Cu siguranță pentru șoferii implicați a fost o oportunitate foarte mare să facă parte din echipa de test și dezvoltare a noii generații de camioane Scania.

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button