Știri

Atentie! S-a triplat numarul imigrantilor de pe ambele maluri ale Canalului Manecii

Un numar insemnat de imigranti ilegali au fost opriti de politia din Dover dupa ce au reusit sa se strecoare in camioane pe malul francez in haosul creat de protestele celor de la MyFerryLink.

Cresterea uriasa a numarului de imigranti ilegali a fost scoasa la iveala de transportatori, care avetizeaza faptul ca, intr-o zi cineva va fi ucis, deoarece multi imigranti sunt violenti si ataca soferii de camion pentru a urca la bord sau i-au cu asalt terminalul Eurotunnel in incercarea disperata de a ajunge in Marea Britanie.

Atentie! S-a triplat numarul imigrantilor de pe ambele maluri ale Canalului Manecii

Conform publicatiei Daily Mail, anul trecut, politia locala din Dover a arestat 563 de imigranti ilegali, cu 148 mai multi ca in 2013. In 2015, autoritatile engleze se asteapta ca numarul acestora sa fie in crestere. In 2012 numarul a fost de 105, in timp ce doar in perioada ianuarie – aprilie 2015 au fost retinuti sau arestati 46 de imigranti, conform cifrelor obtinute in cadrul Freedom of Information Act de BBC Radio Kent.

Nu mai devreme de duminica, 5 iulie 2015, peste 150 de imigranti si-au pun viata in pericol la primele ore ale diminetii in incercarea de a patrunde in Eurotunnel. Transportatorii vorbesc de adevarati „jefuitori mafioti” – unii cu arme, cutite si leviere – care ameninta soferii de camion in incercarea de a urca in camioane in port Calais, in timp ce politia franceza nu ia nicio masura, in conditiile in care Franta s-a confruntat cu cateva acte teroriste grave in prima jumatate a anului.

Situatia a fost agravata de protestele francezilor de la MyFerryLink care au condus la blocaje uriase pe ambele maluri ale Canalului, atat in portul Calais cat si Eurotunnel fiind blocate.
Guvernul francez este acuzat de faptul ca inchide ochii la situatia critica din portul Calais in timp ce o ruta comerciala de 100 milioane lire sterline pe an este blocata intr-o disputa pentru locuri de munca de 600 de lucratori pe feribot francezi.

Asocaitia Transportatorilor Rutieri (RHA) din Marea Britanie, spune armata franceza ar trebui sa fie chemata sa imbunatateasca securitatea in port. Richard Burnett, directorul executiv RHA, a descris situatia ca „disperata pentru soferii de camioane”, care lupta singuri cu cel putin 20 de imigranti ilegali care vor sa urce intr-un singur camion.

Criza a escaladat in ultimele saptamani in Calais, unde aproximativ 3.000 de persoane, inclusiv Eritreea, Siria si Afganistan au infiintat tabere in apropierea portului. Voluntarii francezi a raportat o situatie „catastrofala”, cu previziuni in care mai mult de 2.000 de imigranti ilegali ar putea ajunge peste vara in tabara, denumita Jungle II.

Voluntarii de la L’Auberge des Migrantii spun pana la 50 de noi imigranti sosesc in fiecare zi in tabara Jungle II, si nu exista corturi suficient, paturi sau alimente. Eric Vercoutre, sef de sindicat al lucratorilor pe feribot, a avertizat ca noi proteste ar putea incepe marti, 7 iulie 2015, insa pana atunci vor o discutie cu cei de la Eurotunnel pentru a salva pana la 600 de locuri de munca.

Eurotunnel isi reitereaza apelul adresat autoritatilor de a oferi o solutie la criza imigrantilor si a restabili ordinea in regiune Calais.

Purtator de cuvant al Eurotunnel

Asociatia Transportatorilor Rutieri din Marea Britanie a fost informata sa se astepte la noi proteste incepand de marti daca nu exista nici un progres in disputa dintre MyFerryLink si Eurotunnel.

James Hookham, ALS Deputy Chief Executive, s spus ca „destul este destul” si a indemnat guvernul francez sa „puna capat acum aceastei nebunii”.

Perturbarea de saptamana trecuta a costat Marea Britanie in jurul a 1 miliard de lire sterline la rata de 250 de milioane pe zi. Aceasta s-ar dubla in cazul in care protestele Wildcat continua. Aceastea au condus la cele mai lungi cozi de camioane depasind 33 de mile pe ambele sensuri. Transportatorii au estimat ca aproximativ 5.000 de camioane au fost blocate in Marea Britanie si aproximativ 3.000 in Franta.

Haosul a inceput lunea trecuta, cand muncitorii MyFerryLink au blocat portul Calais in semn de protest pentru pierderea locurilor de munca. Lucrurile au inceput sa creasca in intensitate abia marti dupa-amiaza, cand grevistii au utilizat flexuri electrice pentru a-si face drum spre Eurotunnel prin garduri, sabotand linia de legatura din acesta incendierea unor anvelope pe calea ferata.

Din aceeași categorie...

Back to top button