ATMB: ”O singură piață fără granițe, dar nu pentru transportatorii români de mărfuri!”

ATMB: ”O singură piață fără granițe, dar nu pentru transportatorii români de mărfuri!”
Asociația Transportatorilor de Mărfuri “Bucovina” (ATMB) le cere europarlamentarii români să susțină adoptarea Pachetului de Mobilitate într-o formă favorabilă firmelor de transport românești.

În contextul în care, în 2019, va fi votat Pachet de Mobilitate, ATMB, care reprezintă câteva sute de firme mici și mijlocii cu capital 100% românesc ce contribuie lunar și anual cu sume importante la bugetele locale și naționale, le cere europarlamentarilor români prin intermediul unei scrisori deschise să susțină adoptarea acestuia ”într-o formă cât mai echitabilă și favorabilă intereselor firmelor de transport românești.”

ATMB: ”O singură piață fără granițe, dar nu pentru transportatorii români de mărfuri!”

În scrisoare, ATMB susține că ”pentru a crea piață unică a UE, au fost eliminate sute de bariere de ordin tehnic, juridic și birocratic, care stăteau în calea liberului schimb și a liberei circulații între statele membre.”

Pe baza pieței libere a UE, în ultimii ani, membrii ATMB ”au investit muncă și capital, au investit în camioane și semiremorci performante și din ce în ce mai puțin poluante, au investit în pregătirea oamenilor care conduc, repară sau coordonează ansamblurile auto de-a lungul și de-a latul Europei, au investit în tehnologii de ultimă generație care să perfecționeze munca oamenilor”, se mai arată în scrisoare.

Toate aceste investiții, le-a permis transportatorilor români să devină mai activi, competitivi și profesioniști, mai spune ATMB.

De asemenea, ”liberalizarea pieței europene de transport marfă a condus la acapararea unui număr semnificativ de clienți de către transportatorii rutieri autohtoni, în special în țările vest europene, fapt ce a generat valută pentru bugetul de stat.”

VEZI ȘI: Acțiuni de protest anunțate de sindicatele lucrătorilor din transport la frontierele Belgiei

”Înfrânte într-o competiție directă, țările din Vest – cu Franța și Germania pe post de lideri – au ales un joc murdar, nedemn”, spune asociația, adăugând că membrii săi sunt ”hărțuiți pretutindeni în Europa – în Germania, în Belgia, în Franța, în Austria – prin lege.”

De asemenea, ATMB arată cu degetul și spre mass–media din Europa de Vest, care a declanșat o adevărată ”vânătoare de vrăjitoare” la adresa transportatorilor estici, sub false slogane: ”dumping social”, ”plată egală pentru muncă egală”, ”siguranța circulației”, ”condiții decente pentru șoferi”.

În aceste condiții, asociația consideră că definiția pieței comune a UE ”tinde să devină doar o vorbă în vânt în următorii ani”, cel puțin pentru transportatorii români de mărfuri, care au crezut și au sprjinit ”acest vis al unei piețe libere”.

În forma lui actuală, acest pachet va dezavantaja clar transportatorii români, lovind dur interesele acestora, iar unele companii vor fi condamnate la faliment, susține ATMB.

Pe 4 decembrie 2018, Consiliul Miniștrilor de Transport din statele membre ale Uniunii Europene a adoptat o poziție comună privind reforma sectorului transporturilor rutiere.

VEZI ȘI: Șofer român amendat cu 21.000 de euro pentru manipularea tahografului

19 țări au votat pentru, 8 țări au votat împotrivă, iar o țară s-a abținut: România, prin votul ministrului Lucian Șova.

În viziunea ATMB, votat în această formă actuală, Pachetul de Mobilitate înseamnă:

– o birocrație lărgită și sufocantă (deși la nivel declarativ se susține contrariul prin simplificarea birocrației).
– creșterea deloc neglijabilă a costurilor de transport marfă, peste tot în UE.
– alterarea puternică a concurenței în interiorul Uniunii – cărăușii vestici sunt clar avantajați.
– decimarea principiului “liberei circulatii“ în interiorul Uniunii Europene.
– pentru o parte din companiile de transport marfă românești – în special micile afaceri de familie – acest lucru înseamnă pur și simplu faliment!

Votul dat în Consiliul Miniștrilor de Transport de statele member alea Uniunii Europene, pe data de 4 decembrie 2018, nu reprezintă pasul final în adoptarea Pachetului de Mobilitate, acesta urmând a fi supus votului și în plenul Parlamentului European, cel mai probabil în 2019.

În finalul scrisorii, ATMB lansează două întrebări:

”Va putea capitalul românesc să-și găsească propriul său drum în Europa, după legi egale pentru toți?”

și

”Vor fi companiile românești acceptate ca egale pe piața comună de transport a Uniunii Europene?”

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.