Atragerea de noi pasageri pentru transportul public

Astazi, la hotel Sinaia, a avut loc Conferinta “PASAGERI NOI PENTRU TRANSPORTUL PUBLIC” in cadrul proiectului BENEFIT, proiect co-finantat de Comisia Europeana prin programul IEE (INTELLIGENT ENERGY EUROPE). Evenimentul a fost organizat de URTP (UNIUNEA ROMANA DE TRANSPORT PUBLIC – www.urtp.ro) si a avut ca scop diseminarea celor mai bune practici, a rezultatelor masurilor intreprinse pe parcursul celor 3 ani cat a durat proiectul, in cele 7 orase europene implementatoare: Bistrita (Romania), Bologna (Italia), Brno (Republica Ceha), Maribor (Slovenia), Palma de Mallorca (Spania), Sofia (Bulgaria) si Zilina (Slovacia).

La Conferinta au participat aproape 50 de persoane: reprezentanti ai partenerilor din strainatate, operatori de transport public de persoane din Romania si specialisti din domeniu.

Atragerea de noi pasageri pentru transportul public

Proiectul, al carui titlu complet este “Masuri complexe pentru companii in vederea intensificarii utilizarii
transportului public de catre angajatii acestora” si-a propus ca pe parcursul celor trei ani cat dureaza (septembrie 2008 – august 2011) sa experimenteze unele masuri specifice marketingului, aplicate sectorului de transport public de persoane, pentru a atrage mai multi calatori. Beneficiile utilizarii transportului public de catre angajatii diferitelor companii, institutii, firme, scoli, licee, facultati, iar prin extensie de catre cetatenii unei localitati sunt resimtite pe mai multe planuri; dar cei care beneficiaza cel mai mult sunt chiar locuitorii urbei respective:

– scaderea costurilor destinate deplasarilor zilnice cu transportul public fata de transportul cu masina proprie
(combustibil, intreținere, reparații, asigurari, taxe si impozite, costuri de amortizare, posibile amenzi, etc.),
– scaderea costurilor pentru parcarea masinilor sau pentru ridicarea acestora din locurile de parcare nelegale,
– siguranta deplasarii cu transportul public (riscul producerii unor accidente va scadea drastic),
– diminuarea stresului datorat :
– calvarului gasirii unui loc pentru parcarea masinii,
– conducerii prin aglomeratie,
– atentiei sporite la trafic,
– posibilitatea de a citi in timpul calatoriei, de a socializa, de a te relaxa privind pe fereastra.

Traficul individual motorizat din intreaga Europa s-a intensificat in ciuda cresterii continue si chiar dramatice a costurilor carburantilor. In mod evident, campaniile privind eficienta energetica si protectia mediului inconjurator sunt in contradictie cu nevoile oamenilor de a se deplasa pana la serviciu cu autoturismul personal. Contracararea acestei tendinte prin promovarea alternativelor atractive catre transportul public, reprezinta una dintre cele mai importante sarcini ale proiectului BENEFIT.

Cele sapte orase implementatoare au abordat cu entuziasm masurile de marketing pentru transportul public, facandu-le viabile. Fiecare partener si-a prezentat realizarile, chiar si pe cele mai putin eficiente, in dorinta ca cei care le urmeaza exemplul sa evite anumite greseli sau dimpotriva sa foloseasca intens experienta partenerilor din acest proiect.

Conferinta a fost structurata pe cinci directii. Cum poate un spot radio/TV despre transport public influenta
comportamentul de mobilitate? Ce trebuie luat in considerarea atunci cand organizezi un concurs de fotografii legate de transportul public? Cum se pot castiga pasageri noi printr-o campanie de sensibilizare cu privire la transportul public? Cum ar putea arata un pachet de mobilitate pentru angajatii noi? Pot loteriile si tombolele convinge conducatorii auto sa renunte la masina mica in favoarea transportului public?
De ce au venit la conferinta atatia operatori de transport public din toata tara? Pentru ca doresc sa-si eficientizeze activitatea (mai multi calatori in acelasi vehicul – in limita locurilor disponibile – inseamna eficientizarea operarii). Sa ofere cetatenilor un transport civilizat, durabil, atractiv. Sa se integreze in linia generala a civilizatiei europene in ceea ce priveste transportul calatorilor, sa economiseasca energie si sa protejeze mediul;

Toate prezentarile au fost in limba engleza, iar audienta a beneficiat de traducere simultana de foarte buna
calitate. Participarea la lucrarile conferintei a fost gratuita. Evenimentul a fost anuntat pe site-ul URTP cu o
luna inainte.

Proiectul BENEFIT este coordonat de FGM (Agentia pentru Cercetare in domeniul Mobilitatii) din Graz, Austria

Pentru detalii referitoare la proiect puteti consulta site-ul oficial al proiectului: www.eu-benefit.eu.

Follow #infotrucker