
DHL, DB Schenker, Rhenus și Dachser sunt primii clienți europeni ai lui Daimler, cărora li s-a livrat FUSO eCanter, primul camion 100% electric de serie.
După livrarea primelor unități FUSO eCanter în Statele Unite la mijlocul lunii septembrie, Daimler a făcut un nou pas important pe direcția camioanelor cu propulsie 100% electrică, livrând primele unități FUSO eCanter și în Europa.
Astfel, începând de acum, renumitele companii de logistică, DHL, DB Schenker, Rhenus și Dachser, vor utiliza camionul 100% electric de dimensiuni reduse (7.5 tone) în operțiunile lor zilnice, acolo unde în mod tradițional sunt utilizate camioane cu propulsie convențională.
Conform oficialilor Daimler, în viitor, FUSO eCanter va juca un rol important în managementul flotei durabile al companiilor, în special în distribuția urbană și diverse alte operațiuni logistice.
Pentru a se asigura că livrează clienților un produs fiabil și economic, Daimler a testat FUSO eCanter peste 90.000 de kilometri în operațiuni de zi cu zi.
Numeroase sectoare de utilizare
Deși primii clienți europeni pentru FUSO eCanter sunt din sectorul logistic, primul camion electric de serie poate fi utilizat în mai multe activități de transport.
Decizia clientului pentru FUSO eCanter a fost influențată de factori precum zgomotul, emisiile zero, durabilitatea și, de asemenea, din motive economice. Pentru a scoate maximum de la acest camion, toți șoferii vor fi instruiți.
Clienții pot obține un vehicul prin intermediul unei închirieri pe termen lung (24 luni) de la CarterWay, expertul de închiriere și leasing al companiei Daimler în domeniul vehiculelor comerciale.
Clienții beneficiază de o vastă expertiză
În cazul în care vă întrebați ca și noi, de ce Daimler a lansat primul camion electric de serie sub marca FUSO și nu sub Mercedes-Benz, trebuie să știți că producătorul japonez are o vastă experieță în acest domeniu.
VEZI ȘI: Scania contesta amenda uriașă primită de la Comisia Europeană
Dacă ne uităm în urmă, vom vedea că marca japoneză a acumulat vastă experiență și cunoștințe în domeniul sistemelor de propulsie hibride și electrice. Începând cu anul 2005, FUSO oferă Canter Eco-Hybrid, un camion cu propulsie hibridă.
La IAA 2010, FUSO a prezentat un prim prototip electric al lui Canter – ca în 2014 să fie produsă o pre-serie pentru teste de drum.
Dezvoltarea unui nou produs de serie a fost alimentată de întreaga experiență și constatări din numeroasele teste efectuate între 2014 și 2017 alături de clienți din Portugalia și Germania.
Astfel, după ani de dezvoltare și testare detaliată, FUSO eCanter este acum complet integrat în linia de producție convențională FUSO Canter.
Începând cu luna iulie, toate produsele eCanter pentru piețele din Europa și din Statele Unite sunt produse la Tramagal, Portugalia. Producția de serie pe scară largă este planificată să înceapă în 2019.
În următorii ani, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation intenționează să livreze un număr total de 500 de camioane din această generație clienților.
În SUA, FUSO eCanter este deja angajat în cadrul operațiunilor de distribuție ale companiei UPS, iar în Japonia acesta este operat de lanțul de magazine Seven-Eleven și Yamato Transport.
O alternativă pentru flotele durabile
În funcție de scop și domeniul de aplicare, eCanter are o o sarcină utilă de până la 4.5 tone, cu aproximativ 600 kg mai puțin decât versiunea sa diesel. Motorul electric, poziționat la mijlocul camionului este alimentat de șase baterii litiu-ion de înaltă tensiune de 420 V și 13.8 kWh, fiecare.
Motor electric cu magnet permanent oferă o putere de 129 kW (180 CP) transmiși la puntea spate prin intermediul unei transmisii cu o singură treaptă. Cei 285 Nm disponibili din prima secundă, permit camionului de 7.5 tone să accelereze aproape ca un tursim (după cum s-a vazut și în live-ul făcut din Berlin).
Viteza maximă a lui eCanter – ca și orice alt vehicul din clasa sa de greutate – este limitată la 80 de kilometri pe oră.
Pachetul de baterii cu o greutate totală de aproximativ 600 de kilograme permit efectuarea în regim de operare normal (sistem de încălzire/răcire funcțional, lumini etc.) a aproximativ 100 de kilometri, în multe cazuri, aceasta fiind distanța zilnică pe care trebuie s-o acopere o companie de distribuție urbană.
Camionul vine ca un răspuns al celor de la Daimler la nevoia clienților săi care doresc un camion silențios cu emisii zero, pentru a putea efectua activități de distribuție în zonă urbană atât ziua, cât mai ales noaptea.
FUSO eCanter nu este doar un camion ecologic, ci și eficient din punct de vedere al costului. În comparație cu un camion diesel convențional, acesta oferă economii de până la 1.000 de euro pentru 10.000 de kilometri parcurși.
Electrificarea completă a întregului portofoliu de produse FUSO
În luna octombrie, la Salonul Auto de la Tokyo, MFTBC a anunțat că în următorii ani va electrifica întreaga gamă de camioane și autobuze a mărcii FUSO.
În următorii ani, toate modelele FUSO de camioane și autobuze vor oferi o variantă electrică suplimentară. Momentul de lansare a fiecărui model va fi definit în funcție de tehnologia și necesitate.
În demersul său, FUSO beneficiază de o susținere importantă privind resursele tehnice ale Daimler, care investește puternic în mobilitatea electrică. Daimler folosește în mod constant sinergiile între autoturismele sale și diviziile de vehicule comerciale.
Deutsche Acumotive – de asemenea, o filială Daimler – furnizează bateriile pentru camioanele electrice FUSO.
Mercedes-Benz Energy – specialist pentru sistemele de stocare a energiei – dezvoltă oportunități pentru un al doilea ciclu de viață al bateriilor.
De asemenea, Daimler deține participații la ChargePoint, cel mai mare furnizor mondial de stații de încărcare și infrastructură, precum și în StoreDot – un start-up israelian care dezvoltă o nouă tehnologie de încărcare rapidă a bateriei.
Drive-test cu Fuso eCanter in Berlin. #infotruckerLIVESeries
Posted by Infotrucker on Thursday, December 14, 2017