InfrastructuraTop News

Au început lucrările la podul peste Siret de pe DEx6 Brăila – Galați

Au început lucrările la podul peste râul Siret de pe șantierul DEx6 Brăila – Galați, cea mai amplă lucrare, după podul de la Brăila.

Superstructura de peste 1,7 km include viaducte peste complexul feroviar și digul de protecție, dar mai ales un pod hobanat peste râul Siret cu o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 m.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Au fost deja forați, armați și turnați 65 din cei 900 piloți, iar până la sfârșitul lunii iulie 2023 se estimează finalizarea acestei etape aferentă lucrărilor de construcție a suprastructurii peste râul Siret, formată dintr-un viaduct de acces de pe malul drept (896, 42 m), pod peste râul Siret (307,75 m), viaduct de acces de pe malul stâng (447,91 m) și pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 m).

Pentru această lucrare, constructorul are cinci foreze, urmând ca în perioada următoare să crească numărul acestora cu încă două.

Podul peste Siret de pe DEx6 Brăila – Galați: Alte lucrări

Pe șantierul podului peste Siret de pe DEx6 Brăila – Galați se execută lucrări de terasamente la sensul giratoriu de la km 1+524, se execută lucrări de așternere a stratului de formă, stratului inferior de fundație, dar și a stratului superior de fundație aferent sistemului rutier al girației de la km 1+524.

De asemenea, pe partea dreaptă a drumului între km 4+200 și km 5+100 se execută lucrări de așternere a stratului superior de fundație și se execută lucrări de relocare a rețelelor de utilități publice.

VEZI ȘI: Încep lucrările la prima secțiune de autostradă montană din România

“Stadiul fizic al DEx6 Brăila-Galați este de 40%, iar dacă vremea va fi favorabilă și antreprenorul va menține ritmul de lucru, se poate lua în considerare darea în trafic a acestui obiectiv mai devreme de termenul contractual de finalizare din aprilie 2024”, spune Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul MTI.

Constructorul este asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade.

DEx6 Brăila – Galați are o lungime de puțin peste 10 kilometri. Va avea două benzi de circulație, pe fiecare sens, 3 poduri, 2 viaducte și un pasaj. Pornește din drumul de legătură al Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila și se încheie la intersecția cu DN2B, în zona Movileni.

Acesta va fi o alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B, va asigura o conexiune rapidă între cele două orașe, dar și cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila.

Din aceeași categorie...

Back to top button