Au început testele pe primii 5 kilometri de autostradă electrificată din Germania

Au început testele pe primii 5 kilometri de autostradă electrificată din Germania

Primul segment de autostradă electrificată dedicat camioanelor electrice hibride (HEV) a fost inaugurat în Germania pe A5, lângă Frankfurt.

Începând de marți, 7 mai 2019, au început testele pe segmentul de autostradă electrificată de pe A5 în ambele direcții de mers între Langen/Mörfelden și Darmstadt/Weiterstadt.

În cadrul proiectului, care poartă numele Elisa, cinci companii de transport și logistică vor testa în condiții de trafic real camioane electrice hibride pe una din cele mai aglomerate porțiuni de autostradă din Germania, pe care trec zilnic aproximativ 135.000 de vehicule.

Pentru primele teste pe autostrada electrificată de pe A5 lungă de cinci kilometri, compania de transport și logistică Schanz din Ober-Ramstadt a pus la dispoziție primul camion electric hibrid cu pantograf, marca Scania, din cele cinci care vor fi utilizate pe acest traseu până în 2022.

Fiecare camion electric hibrid va face cel puțin cinci drumuri pe zi pe această secțiune de drum.

Un camion electric hibrid este un tip de camion hibrid care combină un motor cu ardere internă (ICE) cu un sistem de propulsie electrică. Camionul pentru acest tip de drumuri este echipat cu un pantograf, care-i permite să se încarce în momentul conectării la liniile aeriene de contact.

Pentru a efectua manevre de depășire, camionul trebuie să părăsească banda electrificată. În acest caz, se activează bateria care este încărcată în timpul conectării la liniile aeriene de contact. De asemenea, camionul recuperează energie și prin sistemul de frânare. În cazul în care bateria camionului se descarcă de tot, intră în funcțiune motorul diesel.

Această tehnologie le permite camioanelor electrice hibride să circule și pe drumuri neelectrificate.

VEZI ȘI: Deranjați de zgomotul produs de liniile aeriene de contact de pe “autostrada electrificată”

Tehnologia are drept scop reducerea poluării vehiculelor grele de marfă, testul urmând să se desfășoare până la sfârșitul anului 2022.

Alți parteneri ai autorităților germane care vor folosi această rută pentru teste sunt companiile de transport și logistică Meyer și Contargo, producătorul de materiale de construcții Knauf și producătorul de produse chimice Merck, companii care au comandat și ele camioane electrice hibride cu pantograf și care vor fi livrate în următoarele luni.

Infrastructura a fost dezvoltată de cei de la Siemens, la solicitarea autorităților locale din Hessen, și face parte dintr-un proiect pilot care se desfășoară în mai multe puncte pe autostrăzile din Germania.

Alte drumuri electrificate
Până acum s-au mai făcut teste în trafic deschis doar în zona Gross Dölln din Brandenburg, dar urmează și pe porțiunile de autostradă electrificată din Schleswig-Holstein, pe A1, și Baden-Württemberg, pe B462.

În rețeaua de drumuri publice mai există astfel de segmente electrificate doar în Suedia și California.

Informațiile colectate vor fi folosite apoi pentru dezvoltarea acestor rețele pe cât mai multe autostrăzi din Germania.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.