Au intrat în vigoare noile norme privind transporturile agabaritice prevăzute în OG nr. 43/1997

Au intrat în vigoare noile norme privind transporturile agabaritice prevăzute în OG nr. 43/1997
Modificate și completate conform cerințelor transportatorilor români, noile norme privind transporturile agabaritice prevăzute în OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor au intrat în vigoare.

Normele au fost aprobate printr-un Ordin comun a Ministerul Transporturilor, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și Ministerul Afacerilor Interne.

Au intrat în vigoare noile norme privind transporturile agabaritice prevăzute în OG nr. 43/1997

Modificarea și completarea normelor privind autorizarea și desfășurarea circulației vehiculelor rutiere cu mase și/sau dimensiuni ce depășesc masele și/sau dimensiunile maxime admise era necesară întrucât de la intrarea în vigoare a Legii 198/2015 de modificare a OG 43/1997 privind regimul drumurilor au trecut 4 ani, iar normele vechi erau perimate, lăsând loc la interpretări de aplicare, spune Uniunea.

Companiile care efectuează transporturi agabaritice erau direct afectate de lipsa normelor de aplicare a Legii 198/2015, motiv pentru care UNTRR a solicitat autorităților elaborarea unui nou act care să reglementeze fără echivoc noile prevederi legislative.

De altfel, Uniunea a făcut parte din grupul de lucru privind regimul drumurilor încă din 2015, însă proiectul de norme a fost elaborat și publicat de reprezentanții Ministerului Transporturilor abia în data de 19 aprilie 2018.

Ca asociație reprezentativă la nivel național, UNTRR a solicitat constituirea unei subcomisii de specialitate în cadrul Comisiei de Dialog Social în care normele să fie dezbătute de specialiști, altfel încât aplicarea acestora să fie facilă și în concordanță cu legislația Uniunii Europene.

Propunerile transportatorilor rutieri pentru îmbunătățirea proiectului de Ordin în marea lor majoritate au fost considerate viabile și se regăsesc în cadrul noilor norme aprobate și publicate în Monitorul Oficial.

VEZI ȘI: Sfaturi din partea autorităților britanice pentru a stopa pătrunderea ilegală a imigranților

Printre reglementările propuse introduse în document, care vin în sprijinul operatorilor economici specializați în transportul rutier agabaritic se află și cele legate de semnalizarea vehiculelor destinate din construcție transportului de autoturisme, care sunt exceptate de la afișarea panourilor suplimentare pentru transportoare.

Anul trecut foarte multe firme specializate au primit amenzi pentru lipsa acestui panou suplimentar. Ca idee, în Uniunea Europeană această reglementare nu există.

De asemenea, în cazul vehiculelor cu platforme extensibile s-a hotărât ca dimensiunea maximă a vehiculului în stare extinsă să fie considerată dimensiunea constructivă.

Alte reglementări conținute de actul legislativ se referă la:

  • pregătirea conducătorul auto care efectuează transporturi agabaritice, pe teritoriul României și care trebuie să dețină cunoștințe minime de limba română. Această reglementare este identică cu cea din legislația Germaniei, unde șoferii români nu pot efectua transporturi agabaritice dacă nu cunosc limba germană.
  • emiterea autorizației speciale de transport-AST de către CNAIR pentru alte drumuri decât cele de interes național
  • prelungirea valabilității  și termenele de eliberarea a AST
  • condiții de întocmire a proiectului de transport
  • condiții de întocmire a studiului de traseu

La nivel național, UNTRR consideră că în acest moment legislația privind transporturile agabaritice respectă aproape în totalitate normele europene.

Follow #infotrucker