Austria anunță un bilanț pozitiv în urma limitării tranzitului de camioane prin pasul Brenner

Austria anunță un bilanț pozitiv în urma limitării tranzitului de camioane prin pasul Brenner
Austria anunță un bilanț pozitiv în primele zile de la introducerea limitării tranzitului de camioane prin pasul Brenner, scrie trasportoeuropa.it.

Chiar dacă Germania și Italia se opun vehement limitării tranzitului de camioane prin pasul Brenner, sugerând că acest lucru îngrădește libera circulație a mărfurilor în spațiul comunitar și afectează economiile țărilor din jur, pe austrieci pare să nu-i intereseze.

Austria anunță un bilanț pozitiv în urma limitării tranzitului de camioane prin pasul Brenner

Mai mult, aceștia par să ignore inclusiv poziția Bruxelles-ului venită prin comisarului european pe transport, Violeta Bulc.

Cu doar câteva zile înainte de cea de-a doua reuniune a miniștrilor de transport din Italia, Austria și Germania, de la Bolzano de pe 12 iunie, tensiunile dintre austrieci și țările vecine pe tema limitei de camioane impuse prin pasul Brenner cresc tot mai mult.

Recent, guvernatorul Tirolului austriac, Günther Platter, a declarat pentru o publicație locală că limita de camioane impusă pe autostrada Inntal din Tirol a avut un efect pozitiv pentru zonă, chiar din primele zile ale aplicării sale.

În replică, principalele formațiuni patronale din Italia susțin că limitarea camioanelor a generat cozi uriașe pe zeci de kilometri, iar acest lucru trebuie să înceteze, doarece este dat peste cap întreg fluxul de transport.

VEZI ȘI: H.Essers testează exoscheleți pentru a crește condițiile de muncă ale angajaților săi

Transportatorii italieni își pun speranța în noul ministru al transporturilor, Danilo Toninelli, care, speră să aibă pe 12 iunie o poziție mai fermă decât a predecesorului său, Graziano Delrio, cu privire la această filtrare a camioanelor prin Tirol.

În problema tranzitului de camioane prin Tirol a intervenit și președintele provinciei autonome Bolzano, Arno Kompatscher, care a precizat că „este necesar să se intervină cât mai curând posibil cu măsuri tehnice pe de-o parte pentru a reduce traficului deviat, iar pe de altă parte de a face mai atractivă utilizarea căii ferate”, prin creșterea tarifelor de tranzit rutier la nivelul celorlalte pasuri montane.

În prezent, limita impusă de Austria este de 300 de camioane pe oră pe tronsonul de autostradă din Tirolului austriac.

Follow #infotrucker