Austria reintroduce interdictia sectoriala pentru camioane

interdictia sectoriala pentru camioane

Desi respinsa de Uniunea Europeana, pe motiv de concurenta neloiala, administratia zonei Tirol intentioneaza sa reintroduca interdictiile de circulatie pentru vehiculele care transporta anumite tipuri de marfuri.

Potrivit declaratiilor vice-presedintelui zonei Tirol din Austria, Ingrid Felipe, in cadrul intrevederii sefiilor Euregio Mobility de la Bolzano de la sfarsitul lunii iulie, interdictia sectoriala pentru camioane ar urma sa fie reintrodusa pana in luna iulie a lui 2016. Aceasta, impreuna cu alti reprezentanti ai zonei au fost de acord sa mute transportul greu de marfuri de pe drum pe calea ferata.

Prima faza a proiectului administratiei zonei Tirol va incepe in iulie 2016, cu introducerea restrictiei de circulatie pe A12 (Inntal) pentru camioanele care transporta deseuri, pietris, busteni sau material excavat. In luna octombrie 2016 interdictia de circulatie va fi extinsa pentru camioanele care transporta minereu de fier si otel (cu exceptia camioanelor care transporta material pentru consolidare si constructie), marmura, travertin, placi ceramice.

Austria reintroduce interdictia sectoriala pentru camioane

Prin introducerea acestor interdictii de circulatie se doreste mutarea traficului de marfuri grele de pe rutier pe feroviar, cu scopul de a proteja calitatea vietii in aceste zone turistice.

Aceasta interdictie pe segmente si masuri colaterale luate sunt o contributie importanta la protejarea calitatii vietii si dezvoltarea mobilitatii europene, a declarat Ingrid Felipe.

Thomas Baumgartner, presedintele Anita, se opune categoric acestei initiative a administratiei din zona Tirol, considerand-o „o forma de concurenta neloiala”. Conform declaratiilor lui Baumgartner, protectia mediului este o scuza, pentru ca interdictia nu se aplica produselor originare din sau destinate Tirol-ului.

In cazul in care obiectivul este de a reduce poluarea, vehiculele mai putin poluante ar trebui sa fie incurajate, indiferent de originea lor, de destinatie sau de marfurile transportate, spune acesta.

Follow #infotrucker