Autobuze noi în 2020 în UE: 72,9% diesel, 9,5% hibride, 6,1% electrice

ACEA a prezentat statisticile pentru autobuze noi înregistrate în 2020 în UE. Autobuzele diesel au avut o cotă de piață de 72,9%, în scădere cu aproape 10% față de 2019.
În același timp, autobuzele electrice au ajuns la o cotă de piață de 6,1%, în timp ce ponderea autobuzelor hibride a crescut de la 5,7% în 2019 la 9,5% în 2020. Toate autobuzele cu propulsii alternative au reprezentat mai mult de 25% din totalul pieței din UE.
Criza coronavirus a afectat cel mai mult înmatriculările de autobuze diesel. Anul trecut au fost vândute 20.458 de astfel de vehicule în Uniunea Europeană, în scădere cu 27,1% față de 2019. Astfel, cota de piață a autobuzelor diesel a scăzut la 72,9% în 2020, de la 82,4% în 2019. Toate piețele majore din UE au înregistrat scăderi de două cifre: Spania (-46,2%), Italia (-26,6%), Franța (-21,9%) și Germania (-15,9%). În 2020 au fost înmatriculate în UE doar 6 autobuze de peste 3,5 tone alimentate cu benzină, toate în Ungaria.
În 2020, înmatriculările de autobuze noi cu încărcare electrică (electrice cu baterii, electrice cu hidrogen, plug-in hibrid) au crescut cu 14,8%. Au fost înregistrate 1.714 de astfel de autobuze, de la 1.448 unități în 2019. Astfel, cota de piață în UE a ajuns la 6,1%. Cele mai multe autobuze electrice au fost vândute anul trecut în Olanda (446), Germania (388) și Polonia (200).
VEZI ȘI: Prim contact cu autobuzul electric MAN Lion’s City E, în București
Hibrizii simpli, fără încărcare la priză, au ajuns la o cotă de piață de 9,5% în UE. Au fost în total 2.662 de unități, în creștere cu 36% față de anul anterior. Germania este responsabilă pentru aproape jumătate dintre vânzările de autobuze hibrid (1.243 de unități). În schimb, în 14 țări din UE nu s-a vândut anul trecut nici măcar un astfel de autobuz.
Alte 11,4% dintre autobuzele noi vândute în UE în 2020 funcționează cu combustibili alternativi, aproape toate cu gaz natural. Franța (+71,3%), Suedia (+63,4%) și Spania (+13,4%), cele mai mari piețe din UE pentru aceste vehicule, au înregistrat anul trecut creșteri de două cifre. În total, în UE au fost înmatriculate anul trecut 3.206 de astfel de autobuze noi, în creștere cu 24,3% față de 2019.
Raportul ACEA poate fi consultat aici.