Stiai caSuprastructuri

Automacara Volvo FH16 14×4 cu balast pe remorcă cu 3 axe

Compania daneză Rørby Johansen a primit recent o automacara foarte specială, construită pe un șasiu Volvo FH16 14×4 și care tractează o remorcă cu 3 axe.

Datorită puterilor mari ale motoarelor și a numărului tot mai mare de opțiuni de personalizare, șasiurile tipice pentru camioane sunt tot mai populare în industria de ridicări grele. Un astfel de exemplu este și această automacara Volvo FH16 14×4.

Vehiculul a fost livrat companiei Rørby Johansen, specializată în transporturi pentru construcții și servicii de ridicare. Totul a plecat de la un șasiu construit din fabrică 8×4, căruia i-au fost adăugate trei axe. S-a obținut astfel un vehicul 14×4, cu o masă maximă permisă a șasiului de 82 de tone și una a combinației de 120 de tone.

Sub cabină avem motorul de 16 litri și 750 CP, până de curând cel mai puternic din oferta Volvo. Șasiul cu 7 axe a fost necesar pentru a primi cea mai grea macara a producătorului turc Erkin, ER-600.000 TL 8. Suprastructura are o capacitate de ridicare de 600 tone-metri, ceea ce în practică înseamnă că poate opera în mod uzual cu greutăți de aproximativ 160 de tone.

VEZI ȘI: Un plus de putere și cuplu pentru Volvo FH16, cu noul motor D17

Lungimea la care ajunge brațul este de asemenea impresionantă, de 64 de metri. Iar pentru că operarea în acești parametri are nevoie și de balast, automacaraua va fi urmată de o remorcă scurtă cu 3 axe, utilizată pentru a transporta plăci de contragreutate.

Dar de ce a ales Rørby Johansen un șasiu Volvo FH16 14×4 în locul unuia specializat pentru o automacara? Șasiul de camion are numeroase avantaje, pornind de la cabina înaltă de dormit Globetrotter XL, acoperirea cu contract de service Gold și o listă lungă de sisteme de asistență, inclusiv Direcția Dinamică Volvo.

Din aceeași categorie...

Back to top button