SustenabilitateUtilitare ușoare

Autonomia utilitarelor electrice depinde foarte puțin de încărcătură

Un studiu Arval privind performanțele utilitarelor electrice a arătat că autonomia este influențată foarte mult de temperatura ambientală și tipul de rută și foarte puțin de încărcătură.

Arval Consulting a prezentat studiul ”eLCV, real data for the electrical transition of the LCV fleet”, care analizează performanțele utilitarelor electrice în condiții reale, în diferite scenarii de utilizare.

Autonomia utilitarelor electrice depinde foarte puțin de încărcătură

Studiul a fost efectuat pe baza ciclului de omologare RDE (real drive emission), cu un singur șofer și trei vehicule de referință pentru segmentele de vehicule comerciale ușoare: mici (MTMA de până la 2,4 tone), medii (2,4-3,0 tone) și mari (peste 3,0 tone). Unele concluzii sunt surprinzătoare, dar concluziile sunt că utilitarele electrice sunt deja foarte recomandabile pentru anumiți clienți.

Dintre variabilele analizate, temperatura ambientală a afectat cel mai mult autonomia reală a vehiculelor, față de cea aprobată de producător prin ciclul WLTP. Frigul afectează performanța bateriilor, atât în ce privește capacitatea, cât și recuperarea energiei la frânare. Pe timp de iarnă, managerii de flotă ar trebui să se aștepte ca autonomia reală să fie cu 30-40% mai mică decât cea aprobată.

VEZI ȘI: Scania va livra un camion electric pentru combinații de 32 de metri lungime

A doua variabilă cu impact major asupra autonomiei este tipul de rută. Surprinzător, rutele interurbane (viteze 60-90 km/h) au afectat cel mai puțin autonomia utilitarelor electrice, cu o scădere de 18% din cea teoretică. În cazul rutelor urbane (viteze sub 60 km/h și numeroase porniri și opriri), reducerea a fost de 32%. Vitezele mari specifice rutelor pe autostrăzi (peste 90 km/h) afectează cel mai mult autonomia reală, cu o scădere de 39% față de cea teoretică.

O a doua supriză majoră a fost efectul minim al nivelului încărcăturii asupra autonomiei. Diferența dintre un vehicul gol și unul complet încărcat cu marfă în ce privește autonomia a variat între 8% (vanuri mici și medii) și 11% (vanuri mari).

Datele detaliate din acest studiu pot fi găsite aici.

Din aceeași categorie...

Back to top button