BusTop News

Autonomus e-Atak, primul autobuz electric autonom operat în Europa

Stavanger (Norvegia) devine primul oraș din Europa care implementează în serviciul de transport public Autonomus e-Atak, primul autobuz electric autonom.

Karsan continuă să crească pe piața de transport public din Europa, devenind primul producător de autobuze din lume care implemetează un autobuz electric autonom în serviciul de transport public din Europa, la Stavanger (Norvegia).

Începând cu 10 mai, Autonomous e-ATAK, dezvoltat în comun de Karsan și Adastec, va fi utilizat de Kolumbus, operatorul de transport public din Stavanger, pe o rută publică cu o lungime totală de aproximativ 4 kilometri, ce leagă portul de centrul orașului norvegian de la Marea Nordului.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Inaugurarea rutei primului autobuz electric autonom din Europa a fost marcată printr-o ceremonie oficială la care au participat ministrul norvegian al transporturilor Jon-Ivar Nygård, oficiali Karsan și Adastec, respectiv VY Buss și Kolumbus, care au contribuit la realizarea proiectului.

Autonomus e-Atak, primul autobuz electric autonom operat în Europa

După ceremonia din stația de autobuz Nedre Strandgate 89, aflată în apropiere de Sala de Concerte din Stavanger, Autonomous e-ATAK a efectuat prima cursă, având la bord reprezentați ai presei și oficiali norvegieni.

Condus autonom Nivel 4

Autonomous e-ATAK este echipat cu tehnologia autonomă Nivel 4, ceea ce înseamnă că se poate deplasa fără șofer pe un traseu planificat și poate rula cu o viteza de 50 km/h, zi sau noapte, independent de condițiile meteo.

Autobuzul care a întrat în serviciul public din Stavanger efectuează autonom apropierea de stații, gestionarea proceselor de urcare și coborâre, asigurarea managementului și administrării la intersecții, treceri de pietoni și semafoare.

Grație unor senzori LiDAR amplasați în diferite părți ale vehiculului, Autonomous e-ATAK poate “citi” împrejurimile din apropierea lui fără a avea nevoie de șofer. În plus, autobuzul are multe tehnologii inovatoare, cum ar fi cum ar fi un radar avansat în față, procesare a imaginii de înaltă rezoluție cu camere RGB și un plus de siguranță la condus datorită camerelor termice.

În prezent, cinci astfel de autobuze autonome produse de Karsan circulă în cadrul unor proiecte în lume – unul în Michigan, iar alte patru în Europa (România, Franța și Turcia). În România, autobuzul este utilizat pentru cercetare într-un spațiu logistic din Ploiești.

Autonomie de până la 300 kilometri și capacitate până la 52 de călători

Autonomous e-ATAK are o lungime de 8 metri și este propulsat de un motor electric ce dezvolta 230 CP și un cuplu de 2.500 Nm. De asemenea, acesta este chipat cu un pachet de baterii de proveniență BMWi de 220 kWh, care-i oferă o autonomie de până la 300 de kilometri. În funcție de configurație, acesta poate transporta până la 52 de pasageri pe scaune și în picioare.

Din aceeași categorie...

Back to top button