Autostrada Transilvania nu va fi gata pana la sfarsitul lui 2012. Oare? :))

Ministerul Transporturilor si CNADNR au initiat negocieri cu Bechtel pentru a decide un nou grafic al lucrarilor la Autostrada Transilvania, cu noi termene ce vor depasi luna decembrie 2012, data limita luata in calcul pana in prezent pentru finalizarea proiectului.

Noul termen va fi stabilit la finalul negocierilor dintre parti, conform surselor oficiale. „In prezent, din cauza constrangerilor bugetare si intarzierilor inregistrate in plata lucrarilor efectuate in anul 2010, antreprenorul Bechtel a redus ritmul lucrarilor si efectivele desfasurate pe santier. Ministerul Transporturilor si CNADNR au demarat negocieri pentru esalonarea platii datoriilor, incadrarea in standardele de cost si refacerea programului de lucrari. In masura in care acestea vor fi rezolvate, se va putea stabili un nou grafic de lucrari si noi termene de finalizare„.
Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov – Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta.
Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii a fost prelungit cu un an, pana in decembrie 2012.

Autostrada Transilvania nu va fi gata pana la sfarsitul lui 2012. Oare? :))

Autostrada Transilvania este proiectata pe o lungime totala de 415 kilometri, dar portiunea construita pana in prezent cu finantarea statului, la aproape sapte ani de la lansarea proiectului, a depasit cu putin 10% din traseul total.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat recent, intr-un interviu pentru Ziarul Financiar in legatura cu Autostrada Transilvania, ca nu exista niciun ban pentru Bechtel, constructorul proiectului, cel putin pana in vara, la rectificarea bugetara, astfel ca lucrarile pentru tronsonul Suplacu de Barcau – Bors (zona de nord-vest a autostrazii) nu pot fi demarate.

Fisa proiectului de investitie includa in bugetul pe acest an al ministerului de resort indica, pentru 31 decembrie 2010, o valoare ramasa de finantat aferenta lucrarii de 8,5 miliarde lei, dintr-o valoare totala aprobata la deschiderea finantarii de 12,7 miliarde lei.
Pe parcursul anului trecut a fost platita companiei Bechtel o suma totala de 965,1 milioane lei, din care datorii aferente anului 2009 de 867,8 milioane lei.

Un document oficial redactat recent de conducerea Ministerului Transporturilor releva totodata ca pentru lucrarile la Autostrada Transilvania au fost alocate prin bugetul pe acest an 148 milioane lei, in conditiile in care valoarea datoriilor inregistrate la finele anului trecut depasea 600 milioane lei.

Avand in vedere aceasta alocare, nu se pune problema acordarii de sume pentru inceperea altor sectiuni in afara celor aflate in lucru. De asemenea, defalcarea pe sectoare a acestei sume nu poate fi efectuata pana la plata datoriilor inregistrate, in conditiile in care achitarea acestora este prioritara„, se arata in document.
Aceeasi sursa indica faptul ca suma datorata Bechtel este de 104 milioane euro, iar penalitatile inregistrate pentru platile restante insumeaza 2,28 milioane euro.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.