CamioaneGreenZone

Autotractorul eActros, călătorie de 3.000 km între Cercul Polar și Stuttgart

Autotractorul eActros 300, care va intra în curând în producția de serie, a parcurs 3.000 km în 6 zile într-o călătorie între Cercul Arctic și Stuttgart.

Deși este puțin probabil ca viitorii clienți să folosească versiunea eActros cap tractor în acest tip de călătorii lungi, inginerii Mercedes-Benz Trucks au profitat de această ocazie pentru a testa un prototip foarte apropiat de producția de serie în diferite condiții de climă și topografie.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Înainte de călătoria de 3.000 km, Mercedes-Benz Trucks testase deja intensiv vehiculul în condiții de iarnă, în Rovaniemi (Finlanda). La temperaturi de până la -25º C, pe lângă comportamentul pe drumuri acoperite cu gheață și zăpadă, obiectivul a fost de a testa capacitatea de pornire și protecția componentelor, software-ului și interfețelor la frig.

În călătoria retur, obiectivul a fost de a observa autotractorul eActros, cu o semiremorcă încărcată cu 25 de tone, în trafic real. ”Călătoria dintre Rovaniemi și Stuttgart ne-a arătat că eActros 300 cap tractor stăpânește toate provocările înainte de lansarea sa pe piață din această toamnă”, spune Dr. Christof Weber, șeful departamentului Global Testing al Mercedes-Benz Trucks.

VEZI ȘI: București – Brașov și retur cu un camion electric

Camionul a mers pe ruta Rovaniemi, Stockholm, Malmö, Copenhaga, Nyborg, Flensburg, Hamburg, apoi pe A7 până la Würzburg și pe A81 până la Stuttgart. Un maraton pentru autotractorul eAstros 300, care, cu cele 3 pachete de baterii de câte 112 kWh, asigură o autonomie de până la 220 km între încărcări. Inginerii nu au riscat nimic și au planificat o încărcare la fiecare 150 km. În medie, fiecare din cele două vehicule a fost încărcat de trei ori pe zi.

Oriunde a fost posibil, în mod normal s-a mers cu 80 km/h. Pe orice tip de drum și topografie, șoferii au fost impresionați de condusul relaxat, fără întreruperi de tracțiune la schimbarea treptelor. Motoarele electrice au oferit același cuplu înalt pe întreaga plajă de turații, accelerațiile fiind mai rapide în orice condiții de trafic. Nivelul de zgomot din cabină a fost impresionant de redus. Chiar și la temperaturi negative, cabina s-a încălzit relativ rapid. Vehiculul a fost precondiționat la stația de încărcare, pentru a evita consumul inutil din baterie pentru încălzire.

Din aceeași categorie...

Back to top button