Ecofriendly

Autoturismele diesel sunt mai poluante decât camioanele sau autobuzele

Un raport european făcut public la începutul lui 2017, atată că autoturismele diesel moderne sunt cu mult mai poluante decât camioanele și autobuzele.

Această diferență uriașă a emisiilor de oxizi de azot (NOx) – de 10 ori mai mare – se datorează metodei de testare, care pentru vehicule comerciale grele este mult mai strictă, potrivit cercetătorilor din spatele aceluiași raport.

Autoturismele diesel sunt mai poluante decât camioanele sau autobuzele

Până de curând, testele UE pentru autoturisme au fost limitate la măsurători de laborator pe vehiculelor prototip, în timp ce camioanele și autobuzele sunt testate obligatoriu cu dispozitive mobile încă din 2013.

În prezent, testarea se face cu dispozitive mobile, denumite sisteme portabile de măsurare a emisiilor (PEMS), atașate vehiculelor în timpul exploatării pe drumuri publice.

Totuși, producătorilor le este permis în contnuare să-și aleagă cu grijă prototipul de vehicul ale cărui noxe trebuie să le testeze.

Unele voci susțin că ar fi mult mai bine dacă s-ar măsura emisiile pe vehiculele obișnuite de serie, luate de la clienții care le-au condus într-un mod obișnuit.

Evident că, o astfel de propunere ar fi contestată vehement de unii producători europeni de turisme.

VEZI ȘI: Ekol Logistics stabilește un nou serviciu feroviar între Belgia și Italia

Emisiile autoturismelor au intrat în centrul atenției publice odată cu #Dieselgate, cel mai mare scandal de manipulare al noxelor din istoria industriei auto.

Ca urmare a acestui scandal, în care producătorul german Volkswagen a manipulat cu bună știință emisiile, testele auto au fost înăsprite, însă militanții pentru mediu spun că reformele nu merg destul de departe.

Raportul Consiliului Internațional pentru Transport Curat (ICCT), un grup de cercetare care a jucat un rol-cheie în expunerea manipulării făcute de Volkswagen, a comparat emisiile camioanelor și autobuzelor în condiții reale de exploatare cu cele ale autoturismelor.

S-a constatat că vehiculele grele testate în Germania și Finlanda au emis aproximativ 210 mg/km (NOx), mai puțin de jumătate față de un autoturism diesel modern (500 mg/km) care respectă standardul Euro 6.

Poluarea cu oxizi de azot este responsabilă pentru zeci de mii de decese anual în Europa.

O mare parte din poluare este produsă de autoturismele diesel, care pe șosea emit aproximativ de 6 ori mai multe emisii poluante decât este permis în cadrul testelor oficiale de laborator.

Chiar dacă autobuzele și camioanele ard mai multă motorină pe kilometru deoarece au motoare mai mari, ICCT a arătat că producătorii au reușit să se asigure că noxele sunt ținute sub limitele de poluare atunci când sunt pe drum.

Din aceeași categorie...

Back to top button