Camioane noi DAF de la TH Trucks finanțate prin BCR Leasing
Știri

Avertisment: Introducerea manuală a țărilor va produce haos la frontiere

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

De la 2 februarie 2022, șoferii de camion trebuie să oprească imediat după granițe pentru a introduce în tahograf codul țării în care a intrat. Asociația olandeză TLN avertizează că noua regulă privind introducerea manuală a țărilor va produce haos la frontiere, emisii de CO2 inutile și costuri mai mari pentru transportatori.

Obligația face parte dintre noile reguli introduse de Pachetul de Mobilitate. Începând de la 2 februarie, tahograful va fi folosit și pentru a se controla când șoferul lucrează în străinătate. Datele vor fi folosite atât pentru verificarea noilor reguli privind cabotajul, cât și pentru plata șoferilor cu cel puțin salariul minim din țările în care lucrează efectiv, conform Directivei Detașării.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Astfel, peste două săptămâni, șoferii profesioniști vor fi obligați să introducă manual codul țării noi la prima oprire posibilă după graniță. Introducerea manuală a țărilor, împreună cu operațiunile de oprire și pornire, vor dura aproximativ 5 minute.

Opririle suplimentare ar putea produse haos și nesiguranță la granițe, avertizează TLN. Dacă șoferii vor opri în masă la granițe, în aceleași parcări sau stații de alimentare, puținele locuri de parcare vor fi ocupate imediat.

În plus, mulți șoferi ar putea folosi oprirea obligatorie pentru o pauză mai lungă, precum cea de 45 de minute. Astfel, mulți șoferi ar putea fi obligați să oprească pe banda de urgență sau pe bretelele de acces în parcări pentru a respecta obligația, fapt ce va aduce riscuri mai mari de accidente.

VEZI ȘI: Belgia transpune în legislația națională directiva europeană privind detașarea șoferilor

Dacă șoferii nu respectă noile reguli, ei ar putea fi amendați, iar compania riscă pierderea licenței. Amenzile vor fi înregistrate în sistemul ERRU, care va contabiliza buna reputație a companiilor de transport. Deocamdată, nu este clar cât de stricți vor fi ofițerii de control cu șoferii care vor trece de prima parcare din motive de siguranță și vor introduce codul țării ceva mai târziu.

În afară de întârzierile la granițe, noua regulă ar putea însemna și emisii de CO2 crescute, din cauza opririlor suplimentare. Pentru a evita situațiile neplăcute, TLN solicită Comisiei Europene să modifice regula, astfel încât șoferii să poată introduce codul țării la prima oprire planificată, și nu imediat după graniță.

Obligația introducerii manuale a codului țării va înceta în 2025, când toate camioanele folosite în transport internațional vor trebui echipate cu tahografe inteligente din a doua generație. Acestea înregistrează automat trecerea granițelor, pe baza sistemului GPS.

Din aceeași categorie...

Back to top button