Siguranta

Sistem de avertizarea a șoferilor la trecerile de pietoni nesemaforizate din România

Un grup de tineri timișoreni au dezvoltat primul sistem inteligent de avertizare a șoferilor la trecerile de pietoni nesemaforizate din România.

În comuna Dumbrăvița, de lângă Timișoara, a fost montat primul sistem inteligent de avertizare a șoferilor la trecerile de pietoni nesemaforizate din România. Acesta a pornit de la ideea de a reducerea accidentele și incidentele în care sunt implicați pietoni.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Pe teritoriul tarii noastre, 36% din accidentele rutiere implica pietoni. Un numar multe peste media din Uniunea Europeana de 20%, care si ea este una mare. Nu toate accidentele ce implica pietoni se intampla pe trecerile pentru pietoni nesemaforizate, insa o parte destul de mare, da.

Sistem de avertizarea a șoferilor la trecerile de pietoni nesemaforizate a fost creat de o echipă de tineri specialiști din Timișoara care și-au dorit să găsească o soluție pentru a-i proteja pe cei mai vulnerabili participanți la trafic, pietonii. Astfel, au pus bazele start-up Blume Technologies, iar timp de 6 luni au lucrat la sistemul pilot.

Pentru a-l pune în practică, tinerii au primit sprijin financiar prin programul Era Zero. Zero Accidente. Zero Emisii – dezvoltat de Fundația Comunitară Timișoara, cu sprijinul ZF Group și au beneficiat de consultanță, inclusiv din partea Inspectoratului de Poliție Județean Timiș.

Sistemul, singurul de acest gen din țară, a fost montat în apropierea școlii din localitate, fără niciun fel de cheltuieli din partea administrației locale.

Cum funcționează?

Sistemul folosește inteligența artificială, algoritmi de calcul, sisteme de avertizare și camere video pentru a detecta pietonii care vor să traverseze pe la o trecere nesemaforizată, respectiv pentru avertizarea șoferilor asupra locației acestora.

Acesta monitorizează trecerea de pietoni folosind camere video amplasate pe fiecare parte a carosabilului. Fiecare dintre aceste camere vede trotuarul opus și jumătatea opusă a trecerii de pietoni, pentru a detecta prezența pietonilor în zona de trecere. Semnalul primit de la camere este analizat de către un sistem ce folosește inteligență artificială (AI) și determină poziția exactă a pietonului, verificând dacă acesta este în zona de trecere sau nu.

VEZI ȘI: Continental a dezvoltat o jachetă foarte vizibilă pentru bicicliști (VIDEO)

În momentul în care camerele video detectează pietonii, sistemul acționează semnale luminoase pentru a atrage atenția șoferii de prezența pietonilor pe partea de carosabil și unde se află aceștia. Pe timp de noapte, sistemul va ilumina trecerea de pietoni, iar în cazul în care se află pietoni la trecere, aceasta va fi supra-iluminată.

Care este următoarea etapă?

Timp de șase luni, sistemul și tot ce presupune acesta va fi testat de specialiștii IT din cadrul Blume Technologies. Pe viitor, ei vor ca sistemul să îi avertizeze suplimentar și pe pietoni de prezența mașinilor care se apropie de trecere. Mergând mai departe, tinerii își doresc să creeze un prototip ce va fi patentat și va putea fi implementat pe scară largă.

Programul Era Zero. Zero Accidente. Zero Emisii are drept scop identificarea provocărilor locale generate de mobilitatea urbană și găsirea de soluții pe două teme principale: siguranța în trafic și poluarea cauzată de traficul rutier în zonele urbane. Fondul Era Zero s-a adresat în special studenților și specialiștilor din domenii diverse care au putut aplica în echipe interdisciplinare pentru dezvoltarea de proiecte care generează soluții pentru comunitate.

Din aceeași categorie...

Back to top button