BAG a derulat un nou control care a vizat camioanele pe gaz natural

BAG a derulat un nou control care a vizat camioanele pe gaz natural
Biroului federal pentru transportul de mǎrfuri (BAG) a derulat o serie de controale și a verificat, în special, camioanele cu reconversie pe gaz.

Reprezentanții BAG au început o serie de controale care au în prim plan camioanele cu reconversie pe gaz, scutite de plata taxei de drum în anumite condiții.

BAG a derulat un nou control care a vizat camioanele pe gaz natural

Conform datelor rezultate din analizarea plăților făcute de transportatori pentru plata taxei de drum, s-au înmulțit cazurile de fraudă, o serie de companii cerând scutirea de taxe, fără a folosi însă camioane pe gaz la transport.

La sfârșitul săptămânii trecute, reprezentanții BAG au desfășurat acțiuni de control în regiunea Frankfurt/Oder și din cel 29 de camioane verificate, 10 puteau circula atât pe diesel, cât și pe gaz natural.

La o verificare amănunțită s-a constatat că în cazul a două camioane nu se întruneau condițiile de a cere scutire de taxă de drum, astfel că, reprezentanții BAG au început procedurile de recuperare a prejudiciului.

În plus, toate vehiculele din flota companiei de transport, care au reconversie pe gaz, vor fi verificate și nu mai pot fi folosite până când nu va fi finalizată această acțiune.

VEZI ȘI: Mai multe landuri din Germania au suspendat restricția de circulație pentru camioane din timpul verii

Conform legislației, începând de la 1 ianuarie 2019, vehicule comerciale pe gaz sunt scutite de plata taxei de drum. Începând de la 1 octombrie 2019, vehiculele care pot circula atât cu motorină, cât și cu gaz sunt scutite de la plata taxei de drum, doar dacă volumul minim (compus dintr-unul sau mai multe rezervoare) este de 300 de litri la CNG și 115 kilograme la LNG.

Acțiunile de control vor continua și în săptămânile următoare, reprezentanții BAG anunțând că vor verifica și respectarea legislației privind cabotajul, după ce la un control în Nordhessen a fost verificat un convoi de 26 de camioane care transportau lemne, iar în șase din cazuri nu se respectau prevederile privind cabotajul.

Follow #infotrucker