Pachet de Mobilitate

BAG recunoaște greșeala: Pauza de cabotaj nu înseamnă întoarcere acasă

BAG a corectat greșeala făcută în pliantul ce explica noile reguli de cabotaj, potrivit căreia pauza de 4 zile trebuie făcută în țara de reședință.

Începând de la 21 februarie au intrat în vigoare noi prevederi ale Pachetului de Mobilitate, printre care limitarea cabotajului sau întoarcerea camionului în țara de înmatriculare la maxim 8 săptămâni.

BAG recunoaște greșeala: Pauza de cabotaj nu înseamnă întoarcere acasă

Noile reguli de cabotaj prevăd o perioadă de răcire de 4 zile, după efectuarea operațiunilor de cabotaj permise într-un anumit stat membru. Săptămâna trecută, BAG a publicat o informație controversată, potrivit căreia această pauză de 4 zile trebuie efectuată în țara de înmatriculare a camionului.

Se pare însă că totul a fost doar o greșeală a inspectorilor germani. Astfel, BAG a revenit cu o nouă versiune a pliantului explicativ, în care interpretarea controversată a fost eliminată.

VEZI ȘI: CE amenință cu infringement țările care nu au transpus Directiva Detașării în legislația națională

Astfel, informația prezentată acum este: După numărul maxim de operațiuni de cabotaj permise într-o anumit stat membru sau după ce au trecut cele 7 sau 3 zile, sunt interzise alte operațiuni de cabotaj în acel stat membru cu același vehicul. Pentru a putea face din nou operațiuni de cabotaj în acel stat membru trebuie respectată o perioadă de pauză de 4 zile.

Astfel, dacă un camion atinge limita de cabotaj în Germania, el nu trebuie să revină în țara de înmatriculare. Camionul poate face curse în alte țări, atât timp cât în următoarele 4 zile nu va face o altă operațiune de cabotaj în Germania.

În timpul inspecțiilor, șoferul poate fi rugat să prezinte documentele de transport din perioada ”de răcire”, pentru a dovedi că respectat această pauză de 4 zile.

Din aceeași categorie...

Back to top button