Barbaros Oktay, noul șef al diviziei de autobuze MAN

MAN Truck & Bus reorganizează conducerea diviziei sale de autobuze: apare o nouă poziție, Head of Bus (HoB), preluată de Barbaros Oktay.
În noua calitate de HoB, Barbaros Oktay va raporta direct CEO-ului MAN, Alexander Vlaskamp, și va avea responsabilitatea organizațională directă pentru gestionarea unităților de inginerie, producție și vânzări de autobuze. Noi sunt și funcțiile Bus CFO (Chief Financial Officer), Bus CHRO (Chief Human Resources Officer) și Bus CPO (Chief Procurement Officer), care vor acționa ca parteneri de afaceri ai HoB.
”Barbaros Oktay este un manager cu experiență internațională și o competență dovedită. Sarcina sa principală va fi de a implementa în mod sistematic pachetul nostru cuprinzător de măsuri,pentru a îmbunătăți veniturile și pentru a aduce o profitabilitate durabilă afacerii cu autobuze. Pentru a ne asigura că acest lucru reușește, am consolidat semnificativ rolul Head of Bus și responsabilitatea antreprenorială generală pentru afacerea cu autobuze MAN”, a declarat Alexander Vlaskamp, CEO al MAN Truck & Bus SE.
Barbaros Oktay și-a început cariera la MAN Truck & Bus în 2004, la fabrica MAN din Ankara (Turcia), și de atunci a ocupat diverse funcții de conducere în divizia de autobuze. Cel mai recent, Oktay a deținut funcțiile de șef de Soluții pentru Autobuze la TRATON și de șef de Inginerie, Produse și Proiecte la MAN Truck & Bus SE, în calitate de vicepreședinte senior. El preia conducere diviziei de autobuze a MAN de la Rudi Kuchta, care devine noul director general al MAN Truck & Bus Austria, în locul lui Robert Katzer. Katzer se mută la MAN Truck & Bus SE după șase ani petrecuți în Austria și va prelua în noua structură funcția de șef de vânzări autobuze.
VEZI ȘI: Camionul MAN cu numărul 150.000 din Marea Britanie: TGX Lion S cu tuning suplimentar
Vânzările de autobuze și autocare MAN au scăzut de la aproximativ 7.400 de unități în 2019 la aproximativ 4.600 de unități în 2021. Situația a rămas tensionată și în 2022, deși vânzările au crescut cu aproximativ 180 de unități, până la aproximativ 4.800 de vehicule. Însă redresarea, în special pe piața autocarelor, lovită puternic de criza Corona, continuă să se amâne. Pe lângă criza din Ucraina, există și alte provocări din cauza tulburării situației economice generale din Europa și a costurilor în creștere la materiale și energie.
Pentru redresarea afacerii sale cu autobuze, MAN a definit măsuri cuprinzătoare de îmbunătățire a câștigurilor, inclusiv măsuri de reducere a costurilor, dar și de creștere a vânzărilor. ”MAN are unul dintre cele mai moderne și inovatoare portofolii de autobuze urbane, interurbane și autocare de pe piață. Vehiculele multi-premiate sunt extrem de bine primite de operatori, șoferi și pasageri. Aceste produse grozave, echipa noastră foarte motivată și apropierea de clienții noștri sunt cele mai bune premise pentru o dezvoltare pozitivă în segmentul de autobuze”, a concluzionat CEO-ul Alexander Vlaskamp.