Basculanta caldă de la Schmitz Cargobull

Într-un an, doi, toate basculantele care transportă bitum cald prin Germania vor fi izolate termic. Este lege. Şi cei de acolo o respectă. Motivul declarat al autorităţilor federale este acela că modul actual de transport al asfaltului, doar acoperit cu o prelată, periclitează calitatea drumurilor. Nu este glumă, drumarii germani sunt atenţi la orice detaliu pentru a se perfecţiona. Involuntar, fac o paralelă cu ce se întâmplă cu reţetele de bitum, în particular, şi cu respectarea tehnologiilor de construcţi a drumurilor de pe la noi. Este o prăpastie care în loc să se micşoreze se adânceşte tot mai mult.

Primii constructori de semiremorci care s-au conformat noilor cerinţe au fost cei de la Schmitz Cargobull. Pe scurt este vorba despre o „plapumă” care se montează pe exteriorul benei. O are deja la vânzare şi poate fi instalată şi pe semiremorcile mai vechi, nu neapărat noi. Invelișul izoterm este compus din trei straturi, cel exterior este o prelată de 900 gr/mp, în mijloc este vată minerală, iar în interior un folie de silicon. Cu totul cântăreşte în jur de 120 kg şi, nişte mâini pricepute o pot monta în două ore. Opţional, se pot comanda aplicaţiile prin care şoferul poate comanda de pe telefon sau tabletă plierea prelatei superioare, ridicarea barei antiîmpănare din spate, ridicarea unei punţi sau controlul presiunii din roţi. Pare un film SF, dar lucrurile acestea se întâmplă acum, la 2000 km depărtare.

Basculanta caldă de la Schmitz Cargobull

Mult mai interesant decât bena învelită este noul şasiu pus la punct de SC. Construcţia tradiţională cu lonjeroane sudate din elemente mai mici începe să fie înlocuită de un procedeu nou. De acum înainte lonjeroanele vor fi îndoite la rece, şi vor avea forma literei „Z”. Semiremorcile vor fi mai uşoare şi mai rezistente, iar producătorul va face economie de resurse, inclusiv umane.

Pentru viitorul apropiat Schmitz Cargobull pregăteşte şi o benă complet izolată termic. În cazul său peste tabla de oţel vor mai fi două straturi izolatoare unul de vată minerală de 7 cm şi un altul de 2 cm de spumă, iar la exterior totul va fi învelit cu o foaie de aluminiu de 0,8 mm. Surplusul de greutate este considerabil ajungând la jumătate de tonă. Ca să fie şi mai OZN, bena va fi plină de senzori care vor monitoriza temperatura şi o vor trimite online prin sistemul Cargobull Telematics.

Follow #infotrucker