Camioane

BAX, un camion electric de 7,5 tone și autonomie de peste 200 de kilometri

BAX este o nouă marcă de camion electric din Germania, care a debutat pe piață cu un model de 7,5 tone, care are o sarcină utilă de 3 tone și autonomie de 200 kilometri.

Lansat în cadrul adunării anuale a Asociației Federale pentru Electromobilitate (BEM), noul camion electric BAX 7.5 este rezultatul colaborării dintre producătorul de axe BPW și producătorul de vehicule speciale Paul Nutzfahrzeuge.

BAX, un camion electric de 7,5 tone și autonomie de peste 200 de kilometri

Camionul este disponibil în cu două ampatamente diferite, două pachete de baterii diferite și sistem telematic, în standard.

Conform producătorului, în dezvoltarea camionului au fost implicate activ mai multe companii de transport. Acest lucru explică aspectul său constructiv funcțional și datele tehnice, orientate spre transportul de zi cu zi.

Acest lucru îl face echipamentul ideal pentru foarte multe tipuri de suprastructuri. De altfel, BAX a implicat în dezvoltate camionului producători de suprastructuri cu experiență. Prin urmare, BAX 7.5 este disponibil cu două ampatamente diferite – 3.465 și 4.475 mm – și poate fi personalizat cu aceleași suprastructuri ca un vehicul diesel fără restricții structurale.

BAX, un camion electric de 7,5 tone și autonomie de peste 200 de kilometri

Ca exemplu, versiunea de suprastructură izotermă cu lift hidraulic de încărcare, care poate transporta 15 europaleți, are o sarcină utilă de 3 tone, pe care multe camioane diesel de 8 tone nu o au.

Pachet de baterii BMW i

Bateria și tehnologia de încărcare acceptă, de asemenea, o mare varietate de scenarii logistice. Cu pachetul de baterii „Long Range”, BAX 7.5 are o autonomie de 200 de kilometri, iar cu pachetul „Medium Range” acesta poate parcurge cu o singură încărcare 130 de kilometri, distanța medie parcursă în distribuția urbană.

BAX, un camion electric de 7,5 tone și autonomie de peste 200 de kilometri

Specificațiile de autonomie nu sunt valori teoretice de laborator, acestea fiind măsurate în utilizarea reală în cadrul testelor de drum în timpul iernii, când consumul este mai ridicat. Bateriile lui BAX 7.5 sunt furnizate de BMW i.

Încărcare de la 20% la 80% în mai puțin de 40 de minute

De asemenea, BAX nu face compromisuri atunci când vine vorba de tehnologia de încărcare. Fiecare camion poate fi încărcat fie cu 22 kW c.a., fie cu 100 kW c.c., în funcție de infrastructura de încărcare și de numărul de schimburi planificate de operatorul vehiculului. BAX 7.5 se încarcă cu 100 kW DC.

VEZI ȘI: STEF face livrări în Franța pentru KFC cu camioane electrice Renault

În fereastra de încărcare tipică de 20% până la 80% SoC (State of Charge), BAX 7.5 se încarcă în mai puțin de 40 de minute, făcându-l lider în clasa sa. În operațiune cu mai multe încărcări, BAX poate fi încărcat în timpul pauzelor prestabilite sau în timpul schimbării turelor.

BAX, un camion electric de 7,5 tone și autonomie de peste 200 de kilometri

Sarcina utilă ridicată este obținută grație sistemului de propulsie, compus dintr-o axă electrificată BPW cu două motoare care dezvoltă un cuplu de 3.290 Nm. Sarcina maximă pe axă este de 5,6 tone.

Conceptul de propulsie, care a confirmat deja în conversia electrică a camioanelor începând cu 2018, nu necesită niciun diferențial sau arbore cardanic, ceea ce face camionul mai ușor și simplifică întreținerea.

Vizibilitate directă excelentă și acces facil în cabină

Pe lângă o sarcină utilă crescută și instalarea a numeroase tipuri suprastructuri, camionul vine și cu o siguranță superioară în utiliza mai ales în traficul urban. În BAX, șoferul nu stă deasupra traficului, ci la nivel cu acesta, lucru care-i oferă un contact vizual direct cu utilizatorii vulnerabili ai drumului (pietoni, bicicliști).

Intrarea și ieșirea din cabină este facilă, BPW măsurând 450 de opriri pe zi într-un test de distribuție urbană. În plus, sistemele de asistență cuprinzătoare, inclusiv avertizare la părăsirea benzii, asistență la frânare de urgență și viraj la dreapta, ajută șoferul în traficul aglomerat și cresc siguranța în utilizare. De asemenea, camionul are o rază de întoarecere de 16,4 metri, la nivel cu vehiculele din clasa sa.

În ceea ce privește confortul, șoferul se poate bucura de caracteristici standard de confort, cum ar fi aerul condiționat, încălzirea scaunelor, echipamentul hands-free, Apple Carplay/Android Auto și multe altele.

Toate datele vehiculului pot fi accesate online

BAX 7.5 este echipat standard cu un sistem telematic de transport și oferă un extra special. Mai exact, șoferul, dar și managerul flotei sau dispeceratul de la sediul central pot vizualiza online în timp real toate datele despre vehicul, baterie și traseu, respectiv sarcina utilă. În acest fel, ruta poate fi optimizată spontan. Telematica îl ajută pe șofer să conducă în siguranță și eficient.

Disponibil pe piață din primăvara lui 2022

BAX 7.5 poate fi deja comandat, primele comenzi fiind plasate chiar înainte de premiera oficială a camionului. Opțional, vehiculul poate fi comandat cu tot cu suprastructură, inclusiv caroseria direct de la BPW.

Alternativ, operatorii de vehicule sau producătorii de suprastructuri pot comanda șasiul și pot face caroseria singuri. Vehiculul a fost dezvoltat în conformitate cu ISO 26262 și primește o omologare CE de tip.

De la mijlocul anului 2022, BAX 7.5 poate fi cumpărat în toată Europa.

Din aceeași categorie...

Back to top button