Știri

Belgia: 43% din șoferii de camion depășesc timpii de condus

43% dintre șoferii de camion controlați în Belgia la cea mai recentă acțiune Truck & Bus depășeau timpii de condus regulamentari.

ROADPOL a publicat rezultatele celei de-a doua săptămâni de controale din acest an la vehiculele de transport comercial. La controlul din luna mai au participat 18 țări membre ROADPOL, iar rezultatele sunt îngrijorătoare.

În total au fost controlate în acea săptămână 228.389 de camioane și 136.335 de autobuze. Au fost descoperite 78.926 de încălcări ale legilor și regulamentelor (69.749 la camioane și 9.177 la autobuze).

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Rata neregulilor a fost de 23,43% la transportul de marfă și de 6,43% la transportul de persoane. În 2.363 de cazuri (2.167 la camioane și 196 la autobuze), continuarea călătoriei a fost interzisă până când șoferul și-a efectuat perioada de odihnă obligatorie sau vehiculul sau marfa au fost aduse la starea adecvată.

VEZI ȘI: Transportatorii europeni avertizează de haosul iminent din Brenner

Pentru camioane, cele mai dese nereguli au fost depășirea timpului de condus, setarea incorectă sau manipularea tahografului, depășirea vitezei sau problemele tehnice (inclusiv depășirea greutății sau arimarea incorectă a mărfii). Pentru autobuze, cele mai întâlnite nereguli au fost nepurtarea centurii de siguranță, depășirea vitezei, depășirea timpului de condus, setările tahografului sau documentele vehiculului.

Un număr de 8.391 de șoferi (7.638 de camioane și 753 de autobuze) au încălcat regulamentele sociale europene, conducând vehiculul mai mult decât era legal permis fără a lua pauzele obligatorii. În medie, 3,4% dintre inspecțiile efectuate s-au încheiat cu această concluzie, dar cifrele variază mult de la o țară la alta.

Timpii de condus au fost încălcați cel mai des în Belgia (43%), Austria (31%) și Germania (18%), în timp ce, în țări precum Bulgaria (0,51%), Slovacia (0,45%) și Lituania (0,13%), acest fenomen este neglijabil.

Au mai fost descoperite 836 de cazuri de manipulare a tahografului (803 la camioane și 33 la autobuze). De asemenea, 175 de șoferi conduceau sub influența alcoolului (150 la camioane și 25 la autobuze), iar alți 35 sub influența drogurilor, toți la camioane.

”Rata de nereguli arată că traficul de marfă reprezintă încă un risc major pentru siguranța traficului. Multe dintre nereguli (precum viteza, arimarea insuficientă a mărfii, oboseala șoferilor sau defecțiunile tehnice) sunt adesea principalele cauze ale coliziunilor serioase”, a declarat Jana Peleskova, șeful Grupului Operațional de Lucru ROADPOL.

Din aceeași categorie...

Back to top button