ȘtiriTop News

Belgia: Controale în locurile de odihnă de pe autostrazile din Flandra

Poliția din Belgia alături de Inspecția Socială au efectuat controale în locurile de odihnă de pe autostrăzile din Flandra de Est. În total, au fost verificate 129 de camioane și au fost constatate 57 de infracțiuni.

Numeroase camioane oprite în locurile de odihnă de pe autostrăzile din Flandra de Est au fost controlate de poliție și Inspecția Socială din Belgia în weekend-ul care tocmai s-a încheiat. Controalele au scos încă o dată la iveală faptul că mulți șoferi străini de camion sunt prost plătiți și că orele de condus și de lucru sunt mult prea lungi.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

În cadrul controalelor au fost verificate, în primul rând, condițiile de muncă și de viață ale numeroșilor șoferi de camion care au au efectuat repausul în weekend în locurile de odihnă din Flandra de Est. În mod normal, șoferii de camion nu au voie să efectueaze repausul în cabina camionului mai mult de 45 de ore.

Cu toate acestea, mulți dintre șoferii controlați, în special șoferii străini, în marea lor majoritate est-europeni, petrec mult mai mult timp în cabină și uneori chiar locuiesc în camioane. Potrivit multora, aceștia sunt aproape obligați să facă acest lucru de către companiile pentru care lucează.

Amenzi în valoare totală de peste 37.000 de euro

Au fost constatate 12 încălcări ale repausului săptămânal al șoferului, patru încălcări ale obligației de întoarcere a vehiculului și alte două încălcări ale obligației de întoarcere a șoferului. De asemenea, au fost constatate și alte 41 de încălcări: 19 încălcări ale legislației sociale, 10 încălcări ale timpilor de conducere și de odihnă, 9 încălcări legate de tahograf, o încălcare legată de asigurarea încărcăturii, un caz de fraudă cu motorină și un șofer care nu a putut prezenta o licență de transport. Au fost aplicate amenzi în valoare totală de 37 249 de euro, majoritatea împotriva companiei de transport.

VEZI ȘI: Noi locuri de parcare pentru camioane, în Danemarca

Inspecția Socială a constatat că un șofer român de camion este plătit cu un salariu de aproximativ 450 de euro pe lună, iar un alt șofer de camion nu și-a văzut familia de 45 de zile. Potrivit legislației Uniunii Europene, șoferii străini care conduc în Belgia trebuie să primească același salariu minim pe care îl primesc șoferii belgieni de la companiile belgiene, dar de foarte multe ori acest lucru nu se întâmplă.

O acțiune de control similară a fost desfășurată chiar înainte de vară. Atunci, 2 din 3 șoferi au fost prinși încălcând timpii de condus, atunci când au fost verificate aparatele tahograf. Potrivit poliției belgiene, nici de această dată nu a fost mult diferit. Această formă de dumping social este, evident, foarte greu de combătut.

Au fost aplicate amenzi în valoare totală de 37.249 de euro, majoritatea împotriva companiei de transport.

Din aceeași categorie...

Back to top button