Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
ȘtiriTop News

Belgia: Cresc taxele de drum în Flandra și Bruxelles

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Începând cu 1 iulie 2025, Belgia va majora taxele de drum în regiunile Flandra și Bruxelles pentru camioanele de peste 32 tone. Află ce presupune noua creștere și cum afectează transportatorii.

De la 1 iulie, Belgia decide din nou să apese pedala taxării în Flandra și Bruxelles. Într-o perioadă în care fiecare cent contează pentru operatorii de transport, Belgia pare mai preocupată să-și rotunjească veniturile decât să țină cont de presiunea sub care funcționează industria de transport

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Pentru un camion Euro VI cu semiremorcă, peste 32 de tone, taxa pe kilometru în Flandra crește de la 18,9 la 20,4 cenți/km. Poate părea puțin, dar în realitate, înseamnă zeci sau sute de euro în plus pe rută. În Bruxelles, creșterea e mai modestă – de la 16,4 la 16,8 cenți/km pe autostrăzi.

Spre deosebire de celelalte două regiuni, în Valonia nu se schimbă nimic, cel puțin pentru moment. Este o gură de aer pentru cei care tranzitează sudul Belgiei, însă mulți operatori se întreabă cât va mai dura această „pauză fiscală”. Precedentul există, iar majorările de tarife au devenit aproape o tradiție anuală.

Camioanele cu zero emisii sunt scutite

Singurii „scutiți” de această indexare sunt camioanele electrice și pe hidrogen. Șoferii acestora nu vor plăti nimic pentru kilometri rulați în Flandra și Bruxelles – ceea ce poate părea o măsură încurajatoare. Însă chiar și aceste vehicule trebuie să fie echipate cu OBU (aparat de bord), altfel se expun amenzilor.

În Belgia, există aproximativ 120 de puncte unde un transportator poate obține sau returna o astfel de unitate, inclusiv de la furnizori acreditați precum Axxès, Satellic, Telepass, Toll4Europe, TotalEnergies și WAG.

Actualizarea tarifelor se va face automat după 30 iunie, însă este posibil ca dispozitivele să treacă printr-un scurt restart. Cine merge pe 1 iulie la prima oră spre portul Anvers, să se aștepte la o mică sincopă.

O politică fiscală care ignoră realitatea de pe teren

În loc să ofere stabilitate și predictibilitate, Belgia își ajustează tarifele kilometrice fără o consultare reală cu industria de transport. Într-o Europă în care tot mai multe țări cer taxe mai mari și impun restricții de mediu, fiecare creștere contribuie la fragmentarea pieței și la creșterea costurilor finale pentru consumatori.

Transportatorii știu deja pe pielea lor că nu este vorba doar de kilometri facturați. Este vorba de profitabilitate, de competitivitate și, mai ales, de supraviețuire într-o industrie din ce în ce mai reglementată, dar mai puțin ascultată.

Din aceeași categorie...

Back to top button