Jumătate din camioanele verificate în cadrul unor controale comune efectuate în Benelux, care au vizat transportul rutier de mărfuri, au avut abateri.
Miercuri, 8 martie, Inspectoratul pentru mediu și transport (ILT), Serviciul public federal belgian de mobilitate și transport și Administrația vamală și a accizelor din Luxemburg au efectuat controale în Venlo (Olanda), Kruibeke și Lamain (Belgia) și Sterpenich (Luxemburg). Aceste acțiuni de control au făcut parte din proiectul comun MEG (Manipulation Expert Group), care vizează detectarea manipulării tahografului.
Controalele s-au axat în principal pe respectarea perioadelor de condus și odihnă și utilizarea corectă a tahografului. În urma verificării a 60 de camioane, s-a constatat că 26 dintre acestea nu au respectat normele privind transportul, fiind depistate în total 41 de infracțiuni.
Pe lângă verificarea celor menționate mai sus, camioanele au fost supuse și unei inspecții tehnice.
La Venlo, au fost verificate un total de 13 camioane, iar la 7 dintre ele au fost constate abateri, precum: înregistrarea incorectă a odihnei în timpul operațiunilor de încărcare/descărcare, supratonaj, nepurtarea centurii de siguranță, depășirea interzisă, utilizarea mai multor lumini decât cele permise de lege și utilizarea unui alt card tahograf.
VEZI ȘI: Trailerul cu platformă joasă MAX100 este disponibil și cu prelată
În cazul camionului cu supratonaj, ofițerii au constat că acesta era mai greu cu 10 tone, față de masa totală maximă admisă. De asemenea, șoferul a fost amendat. În cazul unui șofer, poliția olandeză desfășoară o investigație suplimentară existând suspiciunea că acesta a utilizat un al doilea card tahograf.
Cooperarea internațională aduce mai multă unitate în ceea ce privește supravegherea și punerea în aplicare a legislației europene referitoare la transportul rutier de mărfuri. Autoritățile naționale își pot împărtăși cunoștințele și experiența în materie de controale rutiere și își pot coordona mai bine procedurile datorită controalelor comune.