Grupul Bertschi, lider de piață în logistică intermodală pentru industria chimică, marchează șase decenii de inovație în transportul intermodal.
Această aniversare coincide cu tendințele globale de sustenabilitate, intermodalitatea devenind o soluție esențială pentru transportul eficient și ecologic al produselor chimice.
În 1964, când Bertschi a încărcat pentru prima dată o cisternă pe cale ferată pentru transportul chimicalelor, a introdus o noutate în Europa.
Acum 60 de ani, Bertschi a căutat o soluție sigură pentru transportul pe timpul iernii al produselor chimice din Germania în Italia, într-o perioadă în care nu existau drumuri de munte sigure pe timpul iernii și nici tuneluri rutiere prin Alpi.
Hans Bertschi, fondatorul companiei, a propus mutarea cisternelor pe platforme feroviare, deoarece Tunelul Gotthard permitea un transport sigur în orice sezon.
Această idee a fost revoluționară și, în toamna lui 1964, în colaborare cu Căile Ferate Federale Elvețiene (SBB), a fost implementată. Prima încărcare pe calea ferată între Basel și Lugano a reprezentat începutul transportului intermodal în Europa.
VEZI ȘI: Top 5 cele mai lungi tuneluri rutiere din Europa
Rolul companiei elvețiene în intermodalitate a fost consolidat în 1967 prin fondarea Hupac AG, în colaborare cu SBB și alți trei transportatori, extinzându-și rețeaua în întreaga Europă și până în China.
În contextul Green Deal al UE, care își propune reducerea emisiilor cu 90% până în 2050, Bertschi contribuie prin proiecte ce includ trenuri electrice și camioane cu propulsie electrică sau alimentate cu HVO, pentru a crea lanțuri de aprovizionare neutre în emisii de CO2.
Ne concentrăm acum pe soluții de lanțuri de aprovizionare pentru industria chimică decarbonizată a viitorului, integrând materii prime regenerabile pentru a înlocui petrolul și gazele actuale, spune Hans-Jörg Bertschi, președintele executiv al consiliului de administrație.