Sistem de spoilere pentru semiremorci izoterme Krone și Schmitz Cargobull

Sistem de spoilere pentru semiremorci izoterme Krone și Schmitz Cargobull

Betterflow a dezvoltat un sistem de spoilere pentru semiremorci izoterme Krone și Schmitz Cargobull, care poate reduce substanțial consumul de carburant și emisiile de CO2.

Discuțiile referitoare la emisiile de CO2 sunt din ce în ce mai intense la nivelul Uniunii Europene. Conform noilor reglementări, acestea trebuie să scadă cu 15% până în 2025 și cu 30% până în 2030.

Președinția română a Consiliului și Parlamentului European au ajuns la un acord provizoriu asupra primelor obiective introduse la nivel european de reducere a emisiilor de CO2 ale camioanelor la jumătatea lunii februarie.

În ceea ce privește efortul companiilor de transport de a reduce consumul și emisiile de CO2, acestea au numeroase soluții la îndemână.

Cea mai nouă dintre acestea este a lui Rainer Buffo și Ingo Martin, fondatorii start-up-ului german Betterflow din Aachen, care au patentat un sistem de spoilere pentru semiremorci izoterme.

Gândit pentru a îmbunătății aerodinamica, acest sistem este compus din patru spoilere suplimentare din policarbonat de formă dreptunghiulară, două montate pe laterale, respectiv două în partea superioară a semiremorcii.

VEZI ȘI: Victorie în justiția olandeză pentru zece șoferii de camion maghiari și FNV

Acest sistem de spoilere, complet automat, se activează la o viteză de 60 km/h. În acest fel se schimbă fluxul de aer din spatele camionului și vehiculul înaintează mai ușor.

Sistem de spoilere pentru semiremorci izoterme Krone și Schmitz Cargobull

Împreună cu un spoiler HighFLOW montat peste agregatul de răcire și câteva modificări la podeaua semiremorcii, coeficientul aerodinamic este îmbunătățit cu aproximativ 20%.

Sistemul de spoilere este controlat prin intermediul unui GPS care coordonează viteza de mers prin satelit. Dacă viteza vehiculului coboară sub 55 km/h se sistemul aerodinamic Betterflow se închide automat. Astfel, șoferul poate sta liniștit, deoarece nu trebuie să interacționeze în niciun fel pentru activarea sistemului.

Conform informațiilor obținute de companiei în cadrul testelor de drum, economia de carburant este între 1.2 și 1.8 litri la 100 de kilometri parcursă. O reducere consistentă dacă ne gândim că o treime din costurile unei companii de transport pe distanțe lungi este regăsită în costurile de combustibil.

Astfel, la o distanță parcursă de 100.000 km pe an, economia de combustibil este de aproximativ 1.500 de litri de motorină.

În prezent, sistemul aerodinamic Betterflow pentru semiremorci izoterme se potrivește deocamdată doar pe modelele producătorilor Krone și Schmitz Cargobull.

Sistem de spoilere pentru semiremorci izoterme Krone și Schmitz Cargobull

Conform companiei, montarea întregului sistem aerodinamic spate durează două ore.

Sistemul de spoilere Betterflow poate fi deja comandat, urmând să fie livrat din octombrie 2019.

Companiile interesate se pot însă înscrie și într-un proiect pilot din această vară, moment în care va exista și omologarea de tip pentru Uniunea Europeană.

Betterflow are în plan să dezvolte un sistem similar și pentru alte tipuri de semiremorci, obiectivele fiind îmbunătățirea coeficientului aerodinamic și o economie de peste 2 litri de carburant la 100 de kilometri.

Compania germană nu este singura din Europa care propune astfel de sisteme. Atât WABCO (OptiFlow Tail și pentru semiremorci cu prelată), cât și francezii de la Lamberet (Aerotails) au dezvoltate sisteme aerodinamice similare.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.