BG Verkehr vrea ca dezactivarea sistemelor de asistență la condus să fie interzisă prin lege

BG Verkehr vrea ca dezactivarea sistemelor de asistență la condus să fie interzisă prin lege
Asociația profesională BG Verkehr solicită interzicerea prin lege a dezactivării sistemelor de asistență la condus de către șoferii profesioniști.

BG Verkehr solicită introducerea unei prevederi din Codul Rutier german (StVO) prin care să se interzică dezactivarea sistemelor de asistență la condus, în special a asistentului la frânarea de urgență și a celui care gestionează distanța, de la o viteză mai mare de 30 km/h.

BG Verkehr vrea ca dezactivarea sistemelor de asistență la condus să fie interzisă prin lege

Conform unui studiu efectuat de BG Verkehr, gradul de siguranță crește cu 34% la vehiculele care au activat sistemul de asistență la frânarea de urgență. Acest sistem, împreună cu cel care gestionează distanța între vehicule poate ajuta la evitarea unor accidente.

Specialiștii BG Verkehr spun că sistemele de asistență la condus au fost concepute pentru o mai mare siguranță a celor de la volan, dar și a celorlalți participanți la trafic și șoferul nu ar trebui să aibă opțiunea de a dezactiva sau activa anumite sisteme.

Astfel, BG Verkehr și Ministerul Transporturilor au format un grup de lucru care să analizeze modificările ce vor fi aduse codului rutier, în prim plan fiind interzicerea șoferilor să mai dezactiveze sistemul de asistență la frânarea de urgență la o viteză mai mare de 30 km/h.

De asemenea, BG Verkehr solicită producătorilor de camioane să nu mai permită ca acest lucru să fie făcut manual, dar în același timp cere ca producătorii și companiile de transport să investească în șoferi și să efectueze training-uri cu aceștia pentru a le explica în detaliu cum funcționează fiecare sistem de asistență și cum îil poate ajuta pe șofer.

VEZI ȘI: PRoPART a reușit determinarea perfect a poziției unui camion autonom

În plus, în grupul de lucru s-a luat în discuție ca fiecare producător să fie obligat să asigure un curs de conducere defensivă șoferului care va conduce un camion din noua generație.

Vorbitul la telefon, citirea și trimiterea de sms-uri sau orice alte activități făcute în cabină distrag atenția de la condus. Astfel, la o viteză de 80 km/h, trei secunde în care șoferul nu este atent la drum înseamnă parcurgerea unei distanțe de 67 de metri. În această perioadă camionul merge în orb și folosirea sistemelor de asistență pot preveni o catastrofă.

În 21% din cazuri, cauza accidentelor în care au fost implicate camioane a fost nerespectarea distanței între vehicule, iar BG Verkehr crede că sistemele de asistență pot contribui decisiv la scăderea numărului de accidente.

În 2018, în Germania, au fost 28.631 de accidente în care au fost rănite persoane și în care a fost implicat minimum un camion. În scădere cu 1.8% față de 2017. În urma acestor accidente au murit 762 de oameni, cu 4.0% mai puțin decât cu un uan în urmă.

Și numărul persoanelor cu accidente grave a scăzut cu 0.3% la 7.292. Numărul persoanele cu accidente ușoare s-a redus cu 1.9% la un total de 31.425. În total au fost 31.803 șoferi de camion implicați în accidente rutiere, o scădere cu 32.7% comparativ cu anul 1995.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.