BGL raportează o creștere a dumpingului pe piața germană de transport, din cauza COVID-19

BGL raportează o creștere a dumpingului pe piața germană de transport, din cauza COVID-19
La câteva săptămâni de la declanșarea pandemiei de COVID-19, asociația BGL raportează o creștere a dumpingului pe piața germană de transport, mulți transportatori operând la tarife sub costurile reale.

Pentru a elimina fraudele din sectorul de transport și pentru a salva peste 400.000 de locuri de muncă ale șoferilor profesioniști din Germania, asociația BGL Süd solicită controlul datele referitoare la taxele de drum plătite de companiile de transport în această perioadă și obligarea bursele de transport și platformele digitale care intermediază transporturi să raporteze ofertele suspecte.

BGL raportează o creștere a dumpingului pe piața germană de transport, din cauza COVID-19

La câteva săptămâni de la declanșarea pandemiei de COVID-19 se văd, din ce în ce mai clar, și efectele pe care aceasta le are asupra pieței germane de transport rutier de mărfuri, dar și a transportului în general.

Un prim studiu efectuat de BGL Süd, din care fac parte asociațiile de transport și logistică din landurile Baden, Bayern și Württemberg, arată că o parte a pieței germane de transport este în ilegalitate, în urma diverselor ridicări de restricții făcute în această perioadă.

Astfel, au apărut diverse oferte de transport marfă care sunt mult sub prețul real, care ar trebui să includă taxele și salariul minim al șoferului, dar și oferte care nu respectă legislația în ceea ce privește cabotajul.

VEZI ȘI: IRU solicită intervenția UE în problema măsurilor dure de la frontierele Turciei

În urma acestor constatări, BGL Süd a formulat câteva cereri către ministerele responsabile din Berlin:

  1. Cei de la BAG să primească acces imediat la informațiile referitoare la taxele de drum plătite în această perioadă pentru a putea investiga încălcările legislației de pe piață germană de transport, în special cele privitoare la cabotaj. Colectarea acestor date nu reprezintă date cu caracter personal și, prin urmare, nu este supusă regulamentului general privind protecția datelor GDPR.
  2. Operatorii platformelor digitale și a burselor de transport trebuie să fie obligați să raporteze ofertele postate, care sunt suspecte, către BAG și autoritățile vamale. Pe aceste platforme se poate identifica rapid care sunt ofertele care nu pot fi în concordanță cu legea salariului minim și interdicțiile de cabotaj. Nici această situație de raportare nu reprezintă o încălcare a datelor cu caracter personal. În plus, în cazul în care o platformă digital/bursă de transport devine partener contractual al transportatorului și nu este doar intermediară, aceasta trebuie să poată fi sancționată pentru încălcările pe care le face compania.
  3. Șoferii de camioane trebuie să beneficieze de condiții mai bune de lucru și să fie protejați din punct de vedere medical prin:
  • interdicție totală a contactului cu alte persoane în punctele de încărcare/descărcare marfă și interdicția de a fi folosiți pe post de încărcători/descărcători.
  • acces gratuit la toalete și dușuri în aceste puncte și asigurarea acestora în condiții decente.
  • dotarea cu echipamente de protecție rpecum măști, mănuși și soluții dezinfectante
  • asigurarea de condiții decente (mâncare și acces la toalete și dușuri) în parcările de pe autostrăzi, benzinării și alte puncte unde se pot efectua pauzele de odihnă. Și aici accesul la facilitățile sanitare trebuie să fie gratuit și să respecte standardele de siguranță și curățenie.
  1. Reprezentanții autorităților și organele de control, cu ajutorul asociațiilor de transport și logistică, să pună la punct o platformă informativă unde să fie consemnate toți furnizorii de transport care încalcă legislația și care să fie apoi reclamați autorităților care să acționeze pe toate căile pentru a ale interzice acestor operatori să mai activeze pe piața de transport din Germania. De asemenea, se solicită înăsprirea controalelor în ceea ce privește munca la negru și din punct de vedere financiar al acestor companii.
  2. Toate aceste măsuri trebuiesc luate urgent pentru că este vorba de o industrie esențială în această perioadă pentru economie și aprovizionarea cu lucrurile de strictă necesitate. Și tocmai de aceea trebuie asigurate condiții de egalitate și o prioritizare a intereselor naționale și trebuie eliminați din sistem cei care încearcă să facă un profit încălcând toate prevederile legale în această perioadă de criză.

Follow #infotrucker