BGL salută forma aprobată a Pachetului de Mobilitate

BGL salută forma aprobată a Pachetului de Mobilitate

Asociația germană de transport, logistică și managementul deșeurilor (BGL) salută acordul din trialog, mai ales că multe dintre solicitările propuse de aceasta au fost incluse în forma aprobată a Pachetului de Mobilitate.

Parlamentului European, Comisia Europeană și negociatorii președinției finlandeze a Consiliului UE au făcut un compromis în ceea ce privește politicile sociale și de piață din Pachetului de Mobilitate.

După eșuarea negocierilor din urmă cu 14 zile, toate părțile aflate la negocieri au reușit să cadă de acord asupra noilor reguli pentru sectorul de transport rutier de mărfuri.

După 2 ani și jumătate de negocieri s-a ajuns la un compromis, iar reprezentanții BGL sunt mulțumiți de prevederile în ceea ce privește dumpingul social și migrarea șoferilor de la o companie la alta, dar și policile de piață care asigură o concurență corectă între companiile de transport.

Printre punctele solicitate de BGL s-au numărat și obligativitatea pentru șoferi să se întoarcă acasă după o perioadă de 4 săptămâni, dar și întoarcerea camionului în țara în care este înmatriculat o dată la 8 săptămâni.

VEZI ȘI: UNTRR solicită contestarea acordul privind Pachetul de Mobilitate la CJUE

De asemenea, există prevederi noi în ceea ce privește cabotajul. Astfel există posibilitatea de a efectua 3 transporturi în șapte zile, după care se ia o pauză de 4 zile care trebuie efectuată în țara de origine.

O altă prevedere este legată de faptul că de acum toți șoferii vehiculelor comerciale, începând de la 2.5 tone, trebuie să respecte normele europene (Reg. 561/2006) în ceea ce privește perioadele de repaus și odihnă, să folosească un tahograf și să respecte politicile sociale.

De asemenea în forma aprobată a Pachetului de Mobilitate este prevăzută și introducerea tahografului inteligent pentru un control mai eficient.

Reprezentanții BGL spun că sunt mulțumiți de acordul final și solicită acum policiticenilor să ratifice aceste hotărâri, dar și să aprobe normele de punere în practică și mai ales pe cele de control.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.