BGL și DSLV au luat pulsul companiilor de transport și logistică germane

BGL și DSLV au luat pulsul companiilor de transport și logistică din Germania
BGL și DSLV au efectuat un sondaj pentru a vedea care este situația companiilor de transport și logistică germane din cauza pandemiei de COVID-19.

Asociația germană de transport, logistică și managementul deșeurilor (BGL) și Asociația Germană de Transport și Logistică (DSLV) au încercat să afle situația companiilor membre în această perioadă marcată de pandemia de COVID-19.

BGL și DSLV au luat pulsul companiilor de transport și logistică germane

În urma sondajului, cel mai evident lucru a fost că în această perioadă au scăzut foarte mult comenzile de transport și încasările, iar printre măsurile luate de companii pentru a mai reduce din pierderi a fost aceea de a reduce timpul de muncă al angajaților.

Unele dintre companii au profitat de reducerile de impozite garantate prin plata anticipată a unor taxe și impozite, dar nu foarte multe au aplicat pentru credite sau alte ajutoare financiare rambursabile cu dobânzi preferențiale.

Cele mai lovite domenii de această pandemie sunt transportul combinat naval, transportul în zona automotive, dar și zona de evenimente și expoziții. În cadrul sondajului efectuat de cele două asociații, 42% dintre companii au înregistrat scăderi ale comenzilor de 25%, alte 28% dintre companii au avut o scădere a comenzilor de transport cu 26 până la 50%.

BGL și DSLV au luat pulsul companiilor de transport și logistică germane

Autoritățile din Germania au reacționat rapid și au creat un cadru care să vină în ajutorl companiilor de transport, atât prin programele de susținere a angajaților care au avut program redus (Kurzarbeit), dar și prin acordarea unor facilități, ridicarea unor restricții pe perioadă scurtă sau chiar susținere financiară.

Un procent de 67% dintre companiile au solicitat deja ajutorul oferit pentru angajații care au intrat în modul de lucru cu program redus, unde statul preia o mare parte din plata salariului.

VEZI ȘI: Transportatorii francezi continuă presiunile pentru suspendarea cabotajului

O mare parte dintre companii s-au confruntat însă cu probleme la plata ratelor de leasing sau a creditelor contractate pentru dezvoltarea flotelor. De aceea, BGL a cerut acordarea unor ajutoare financiare pentru companiile mici și mijlocii care au un număr de minimum 10 angajați.

O altă problemă cu care s-au confruntat 100% dintre companiile membre în cele două asociații a fost scăderea prețului pe kilometru la o valoare care nu acoperă nici măcar costurile de exploatare. Tocmai de aceea, BGL și DSLV au făcut încâ un apel către clienți și furnizori să nu profite de scăderea de activitate a companiilor de transport și să plătească un preț corect pentru transportul bunurilor dacă vor să mai existe în final companiile care le oferă astfel de servicii.

BGL și DSLV au luat pulsul companiilor de transport și logistică germane

Asociațiile regionale din cadrul DSLV au derulat sondaje și la nivel regional. Astfel, în regiunea Bayern, 121 de companii (65.2%) au răspunsă că această vriză le-a afectat foarte mult afaceerea, 35% au fost afectate moderat și 3% au răspuns că această criză nu a avut niciun impact asupra business-ului.

La nivel național cea mai mare parte a companiilor (65%) au spus că au avut o scădere a încasărilor între 10% și 40%, un sfert dintre companii se așteaptă ca lucrurile în luna mai să fie și mai rele, iar 50% dintre companii nu văd nicio îmbunătățire în următoarele două luni.

Aproximativ 20% dintre companii au declarat că se tem că vor trebui să declare falimentul, 7% dintre acestea spunând că lichiditățile mai sunt suficiente doar pentru 4 – 6 săptămâni.

BGL și DSLV au luat pulsul companiilor de transport și logistică din Germania

BGL și DSLV au luat pulsul companiilor de transport și logistică din Germania

Totuși, 65% dintre companii se așteaptă ca încasările să crească în cea de-a doua jumătate a anului 2020. 58.7 % dintre companii și-au trecut angajații la program redus, iar 93% dintre companii nu au concediat încă niciun angajat, dar 41% dintre au spus că dacă nu se îmbunătățește situația vor trebui să o facă.

Sondajul din regiunea Baden-Württemberg arată că la jumătatea lunii aprilie 67% dintre companiile de aici au solicitat trecerea angajaților la program redus. În ceea ce privește lichiditățile, doar 18.4% dintre companii au spus că mai au resurse pentru următoarele două luni, iar în 20% dintre companii s-au făcut deja concedieri.

Follow #infotrucker