BGL solicită condiții de muncă mai decente pentru șoferii de camion din Europa de Est

BGL solicită condiții de muncă mai decente pentru șoferii de camion din Europa de Est

În urma controalelor efectuate în ultima perioadă, BGL solicită condiții de muncă mai decente pentru șoferii de camion din estul Europei.

Asociația germană de transport, logistică și managementul deșeurilor (BGL) pledează pentru controale mai frecevente pentru a depista consumul de alcool, dar și pentru condiții mai umane de lucru în ceea ce îi privește pe șoferii de camion din Europa de Est, scrie eurotransport.de.

Conform informațiilor colectate de BGL, una dintre cauzele consumului crescut de alcool în timpul perioadei de repaus este legată de condițiile în care sunt angajați șoferii de camion, în special cei din Europa de Est.

O mare parte dintre aceștia sunt pe drumuri timp de săptămâni bune pe șoselele din vestul Europei, iar consumul de alcool este legat de condițiile în care lucrează și de salariile pe care le primesc.

Reîntoarcerea acasă după cel mult patru săptămâni petrecute în camion, prevedere inclusă în Pachetul de Mobilitate I, ar însemna o îmbunătățire majoră a calității vieții pentru șoferii de camion din Europa de Est, afirmă oficialii asociației germane.

O altă problemă este lipsa acută de locuri de parcare, Comisia Europeană estimând un deficit de aproximativ 100.000 de locuri de parcare în fiecare noapte, din care 30.000 doar în Germaniei (conform BGL).

Această lipsă înseamnă un grad mai mare de risc pentru șoferii de camion care sunt nevoiți să oprească uneori pe bretele de intrare sau ieșire ale parcărilor, sau chiar pe marginea drumului.

În plus, majoritatea parcărilor sunt foarte aproape de autostradă, ceea ce face ca șoferii de camion să nu se poată odihni cum trebuie.

VEZI ȘI: Krone și Liebherr au prezentat sistemul de răcire Celsineo

Astfel, BGL cere ca parcările aflate în vecinătatea autostrăzilor să fie prevăzute obligatoriu cu pereți de protecție împotriva zgomotului pentru a le permite șoferilor să se odihnească mai bine. O măsură care ar duce la creșterea gradului de siguranță pe șosele, dar și a calității vieții șoferilor.

De asemenea, asociația germană solicită tuturor organelor abilitate să intensifice controalele atât pe autostrăzi cât și în locurile de parcare pentru a depista vehiculele care circulă cu probleme tehnice și fără o inspecție tehnică periodică la zi, șoferii care consumă alcool, sau care nu respectă perioadele de repaus și odihnă.

În plus, să verifice așezarea și ancorarea mărfii în interiorul semiremorcii pentru a respecta toate standardele de siguranță.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. Robert

    15/03/2019 at 6:56 PM

    Ce tactica au in ei,ce grija au ei de confortul soferilor.Au printre cele mai insalubre parcari si mici si pozitionate in asa fel ca ,camionul sta cu fata la autostrada.Intentia este sa goneasca camioanele in tara de origine nu confortul soferilor.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.