Compania de transport Schanz și Scania au făcut un bilanț al primilor 1.000 de kilometri rulați cu Scania R 450 Hybrid cu pantograf pe segmentul de autostrada electrificată de lângă Frankfurt.
De la sfârșitul lunii mai, compania de transport și logistică Schanz folosește un camion Scania R 450 Hybrid cu pantograf pe autostrada electrifică A5 din zona Frankfurt. De atunci, și până în prezent, camionul a rulat peste 1.000 de kilometri, iar Schanz și Scania prezintă un prim bilanț.
Astfel, după primii 1.000 de kilometri s-a constatat o economie de motorină de cel puțin 10%, iar conform celor de la Scania curentul electric folosit pe ruta de test este de 100% din surse regenerabile.
Pentru compania Schanz implicarea în acest proiect a avut și alte beneficii, o serie de șoferi alegând să lucreze pentru această compania, tocmai pentru a putea conduce modelul Scania R 450 Hybrid.
Tot după primii kilometri, cei trei șoferi care participă la acest proiect au spus că nu a existat nicio problemă la conectarea și deconectarea pantografului la liniile electrice.
Scania va livra alte patru camioane similare pentru un proiect pilot din zona Hessen, urmând ca alte cinci modele Scania R 450 Hybrid să fie folosite pe noile zone de test de pe A1 la Reinfeld, în regiunea Schleswig-Holstein, și în Baden-Württemberg, pe drumul național B 462.
VEZI ȘI: Scania NXT, conceptul electric și autonom pentru transport persoane și mărfuri
Conform celor de la Scania, dacă Germania își dezvoltă infrastructura electrică, va putea livra modele similare fără motor termic, dar pentru asta ar trebui să existe câte 15 kilometri de autostradă electrificată pentru a putea conduce apoi 50 de kilometri exclusiv în modul electric.
Conform informațiilor interne, în acest moment 70% din totalul transportului de mărfuri se efectueză pe aproximativ 4.000 de kilometri de autostradă, iar autoritățile germane lucrează împreună cu Scania pentru extinderea rețelei de autostradă electrificată la nivel național.