Bioetanol produs din tescovina de struguri de Bordeaux

Bioetanol produs din tescovina de struguri de Bordeaux

Podgoriile din Bordeaux sunt, fără îndoială, cel mai bine cunoscute pentru vinurile lor fine pe care le produc, însă acestea fac mai multe lucruri bune.

Spre exemplu, puțini știu că din tescovina de struguri, rezid produs în procesul vinicol, se poate obține bioetanol ED95.

Angajat în metodele durabile de tranziție energetică, operatorul de transport Citram Aquitaine testează între Bordeaux și Blaye, un autobuz Scania Interlink LD Euro VI alimentat cu bioetanol ED95 produs de Raisinor France Alcools din tescovină de struguri.

Autobuzul Scania Interlink LD Euro VI prietenos cu mediul este greu de ratat pe drum, acesta purtând mesajul “Funcționez cu bioetanol produs din tescovină de struguri”.

Colaborarea dintre Scania și Citram este posibilă grație contribuției esențiale a Raisinor France Alcools, care furnizează biocombustibilul necesar pentru proiectul experimental.

Raisinor a reunit cooperativele franceze de vin cu Union Coopératives Vinicoles d’Aquitaine (UCVA) producând anual 100.000 de tone de tescovină de struguri în facilitatea de producție din Coutras (Gironde), care se află în regiunea de producție Bordeaux.

Bioetanol produs din tescovina de struguri de Bordeaux

Înființată în1921 ca și companie privată, Citram este principala companie de transport persoane din districtul Gironde de mulți ani, deservind aproximativ 80% din transporturile interurbane prin intermediul a 42 de rute.

VEZI ȘI: 7 din 10 șoferi români ascultă tot timpul muzică la volan

Deși un vehicul care rulează pe bioetanol ED95 consumă mai mult, deoarece energia produsă de etanolului este jumătate din cea produsă de motorină, respectiv este mai scump în comparație cu un vehicul diesel, Citram spune că și-a asumat costul pentru a scădea emisiile.

Totuși, în timp ce bioetanolul este mai scump ca motorina, necesitând intervale scurte de schimbare a uleiului și servisare, Scania oferă o experiență bogată în acest combustibil, având în circulație autobuze alimentate cu biocombustibili în Suedia încă din anii 1990.

De altfel, în aceea perioadă Raisonor a semnat primul contact cu Scania, furnizând bioetanol pentru autobuze în Suedia, parteneriatul fiind consolidat în 2009, odată cu introducerea directivei europene care încurajează utilizarea etanolului ca și combustibil (E85 sau SP95-E10).

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.