BMVI vrea să extindă excepțiile în ceea ce privește transportul cu 44 de tone

BMVI vrea să extindă excepțiile în ceea ce privește transportul cu 44 de tone

Ministerul Transporturilor din Germania (BMVI) analizează o eventuală schimbare a legislației în acest sens, pentru a permite transportul cu 44 de tone și în alte condiții.

În partea a doua a acestui an, BMVI va demara un studiu prin care să verifice dacă este oportună modificarea legislației în ceea ce provește transportul cu 44 de tone și în alte condiții decât transportul combinat.

Studiul are în plan atât transportul combinat feroviar, cât și naval, iar o eventuală modificare a legislației ar putea duce o dezvoltare mai rapidă a acestui tip de transport.

În principiu, este vorba dacă aceste camioane care pot circula cu o greutate de 44 de tone doar în zona unde vor fi încărcate pe tren sau vapor, pot circula și pe alte rute și dacă pot transporta și alte tipuri de produse decât cele prevăzute acum, precum produse din oțel și aluminiu sau lemn.

Asociația Germană de Transport și Logistică (DSLV) a solicitat de mai multe ori acest lucru, prezentând și un masterplan de dezvoltare al transportului combinat pe teritoriul Germaniei.

VEZI ȘI: “Eroii din logistică”, o campanie de imagine pentru atragerea forței de muncă în transport

De asemenea, alte 13 sindicate din Germania (sindicatele din industriile grele) au solicitat, anul trecut în septembrie, modificarea legislației și posibilitatea ca acele camioane care folosesc transportul combinat să poată rula cu o încărcătură de 44 de tone pe mai multe drumuri din Germania.

BMVI a specificat însă că vor fi situații punctuale și pentru moment nu se prevede o modificare a legislației care să permită acest tip de transport pe toate drumurile din cauza suprasolicitării rețelei de autostrăzi.

În prezent, poate fi efectuat transport cu 44 de tone, doar dacă camioanele fac parte dintr-un transport combinat, rutier sau feroviar, și sunt înainte sau imediat după îmbarcarea pe un alt mijloc de transport.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.