GreenZone

BMW utilizează camioane alimentate cu HVO100 în cadrul livrărilor de piese

BMW Group testează camioane alimentate cu HVO100 în cadrul livrărilor de componente. Astfel, se economisesc până la 90% din emisiile de CO2.

Pentru a fi sustenabil în transportul rutier, nu este necesar să operezi un camion electric cu baterii. Spre exemplu, producătorul bavarez de automobile BMW a început să utilizeze în logistica sa camioane alimentate cu HVO100 (ulei vegetal hidrotratat).

Între fabrica BMW din München și Landau an der Isar, la aproximativ 120 km spre nord-est, patru camioane pot fi văzute circulând de mai multe ori pe zi. Acestea sunt gestionate de furnizorul de servicii logistice Guggemos (GV Trucknet), iar autocolantele de pe acestea anunță faptul că sunt alimentate cu HVO100 (“lch tanke HVO100, um CO2-Emissionen zu senken”).

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

VEZI ȘI: MAN lansează sistemul FrontDetection și un senzor pentru cuplarea semiremorcii

Camioanele fac livrări just-in-time de la Landau la uzina principală din München și folosesc motorină HVO100 din decembrie 2022. Totul face parte dintr-un proiect-pilot de testare a acestui tip de biocombustibil pe o perioadă de un an.

În martie 2023, flota de camioane alimentate cu HVO100 a fost extinsă la şase camioane, de data aceasta aparţinând DB Schenker. Acestea fac livrări de componente utilizate pe linia de producție între Centrul de Aprovizionare al BMW Group din Eching, aflat la nord de München, și uzina din oraş. Fiecare cursă dus-întors măsoară exact 40 km.

BMW utilizează camioane alimentate cu HVO100 în cadrul livrărilor de piese

Proiectul-pilot HVO100 este următorul pas în implementarea consecventă a strategiei de logistică ecologică a transportului a BMW Group – o parte integrantă a BMW iFACTORY.

Ce este HVO100?

HVO înseamnă ulei vegetal hidrotratat, iar “100” confirmă faptul că vehiculele diesel convenţionale pot alimenta 100% cu combustibil pur regenerabil. HVO100 este fabricat din diverse deşeuri, reziduuri şi materii prime regenerabile, inclusiv ulei de gătit uzat.

În comparaţie cu motorina fosilă, produce cu până la 90% mai puţin CO2 de-a lungul întregului ciclu de viaţă. În medie, consumul de combustibil este cu aproximativ 3% mai mare cu HVO100, dar cele 10 camioane din proiectul-pilot al BMW Group privind combustibilul – cunoscut şi sub denumirea de “Neste MY Renewable Diesel”, fabricat de Neste din Finlanda – sunt de aşteptat să emită până la 800 de tone mai puţin CO2 pe an decât ar face-o cu motorina convenţională.

BMW Group foloseşte deja camioane electrice şi CNG în diferite locaţii, iar la Centrul de Competenţă pentru Hidrogen din Leipzig, roboţii de transport sunt alimentaţi cu hidrogen pentru operaţiunile de zi cu zi.

Din aceeași categorie...

Back to top button