AutoȘtiri

BMW Group a prezentat „THE NEXT 100 YEARS”

Din 1916, BMW Group a avut o influenţă semnificativă asupra viitorului mobilităţii, evoluând continuu, ridicându-se la poziţia de furnizor premium de servicii de mobilitate pe care o are în prezent.

Capacitatea de acţiune vizionară face parte din esenţa BMW Group, fapt ce reiese din numeroase momente petrecute de-a lungul istoriei sale şi din deciziile şi produsele numeroase.

Compania doreşte să îşi anivereseze 100 de ani de istorie printr-o serie extinsă de evenimente globale, orientate însă spre viitor, spre înţelegerea provocărilor pe care viitorul le aduce mobilităţii individuale. De aceea, proiectul aniversar va sta sub semnul „THE NEXT 100 YEARS” şi îşi propune să prezinte conceptul complex şi documentat al companiei despre evoluţia mobilităţii, modul în care producem, ne raportăm şi folosim automobilele. În acelaşi timp răspunde unei provocări importante – cum va arăta plăcerea de a conduce a viitorului. Evenimentele vor fi marcate de lansarea a patru Vision Vehicles pe parcursul anului, câte unul pentru fiecare marcă a grupului.

BMW Group a prezentat "THE NEXT 100 YEARS"

Momente de pionierat în istoria companiei
Lansat în 1923, R 32 a fost mai mult decât prima motocicletă care a purtat logo-ul mărcii, cu albastru şi alb, pe rezervor. Chiar şi atunci, a fost dovada curajului companiei de a se îndepărta de la linia de până atunci pentru a crea primul său vehicul, rezultatul fiind un design dezvoltat complet în jurul motorului. Această abordare nu numai că va o marcă înregistrată pentru construcţia de motociclete BMW, ci şi o influenţă majoră în întreaga industrie ca ansamblu.

Lansarea „Born Electric” pentru BMW i este un alt punct de reper care demonstrează puterea de a regândi şi de a reforma complet mobilitatea. În combinaţie cu puterea de a regândi şi de a reforma complet mobilitatea, acest curaj de a transforma compania a fost la fel de evident şi 90 de ani mai târziu. În 2013, motto-ul „Born Electric” a marcat lansarea pe piaţă a modelului BMW i3 cu propulsie integral electrică şi, odată cu el, începutul unei noi ere. Pe baza unei arhitecturi care cuprinde o celulă a pasagerilor, din carbon ultrauşor, montată pe un şasiu din aluminiu, BMW i3 a fost ceva complet nou faţă de ceea ce se realizase anterior. În schimb, a fost creat pentru a îndeplini cerinţele specifice ale electromobilităţii.

BMW 328, întruchipează dinamica, estetica şi inovaţia
La Nürburgring în iunie 1936, prima apariţie publică a BMW 328 a avut darul de a defini ambiţiile în motorsport ale tinerei mărci. Succesul BMW 328 a fost reprezentat de suma parametrilor săi inginereşti: designul ultrauşor aplicat cu rigurozitate, distribuţia ideală a maselor, liniile aerodinamice, motorul excelent şi ţinuta de drum perfectă datorită şasiului reglaj cu meticulozitate. Prin încorporarea acestor calităţi, BMW 328 a întruchipat tot ceea ce este reprezentativ pentru marca BMW până în prezent: dinamică, estetică şi inovaţie.

BMW 1500 este membrul fondator al „Neue Klasse”
De-a lungul anilor, BMW Group şi-a dovedit în repetate rânduri instinctul de a crea automobilele şi motocicletele potrivite la momentul potrivit. Multe dintre produsele sale au pus chiar bazele unor segmente complet noi de automobile: de exemplu, la începutul anilor ’60, „Neue Klasse” („New Class”) BMW 1500 a devenit membrul fondator al segmentului sedanurilor sport de familie. În prezent, în acest segment este prezent fiecare constructor premium.

“GS” un concept complet nou de motocicletă
Spre sfârşitul anilor ’70, când concurenţa din Orientul Îndepărtat era tot mai evidentă, dezvoltatorii de motociclete de la BMW au venit cu o surpriză sub forma unui concept complet nou de motocicletă, lansat în 1980: R 80 G/S. La acea vreme, era primul şi singurul off-roader cu motor mare care oferea calităţile de călătorie ale unei motociclete de şosea. „GS” a reprezentat fundaţia pentru unul dintre cele mai populare tipuri de motocicletă din prezent: enduro travel.

BMW X5, a deschis drumul unui nou segment de piață, “SAV”
Conceptul inovator de a combina calităţile de pe şosea cu cele off-road s-a dovedit a fi extrem de promiţător – şi nu doar pentru motociclete. În 1999, lumea auto încă făcea deosebirea între automobilele pentru şosea şi modele off-road pentru teren accidentat. Cu toate acestea, BMW a venit cu o soluţie nouă şi surprinzătoare care combina cele două universuri. A fost prezentată în ianuarie 1999 la Salonul Auto de la Detroit. Cu mult înainte să înceapă fenomenul SUV, BMW Group a dezvoltat propria interpretare a unui automobil care oferea comportament dinamic şi tracţiune integrală, precum şi o poziţie înaltă a scaunelor pentru pasageri. Numele acestui SAV (Sports Activity Vehicle) dovedea orientarea spre sportivitate: a fost BMW X5, produs la uzina BMW din SUA, la Spartanburg.

BMW Motorsport GmbH piatra de fundaţia pentru BMW M GmbH
Nu numai produsele au fost cele care au purtat BMW Group spre succes; au fost şi deciziile cu caracter de pionierat. O asemenea decizie s-a luat în 1972, atunci când a fost fondată BMW Motorsport GmbH. Pentru factorii de decizie ai companiei, nu era suficient faptul că motorsportul a contribuit la imaginea pozitivă a companiei şi a produselor sale; maşinile pe care le producea divizia Motorsport ar fi trebuit să genereze venituri semnificative, cu care să se refinanţeze activităţile de motorsport. Până în prezent, produsele BMW M GmbH au o contribuţie majoră nu doar la rezultatele companiei, ci şi la imaginea acesteia.

Sub coordonarea lui Jochen Neerpasch, primul preşedinte al companiei,BMW M GmbH performa pe circuit, lansa primele produse BMW M pentru clienţi, printre care BMW M1 şi BMW M5, pornea proiectul BMW Art Cars, lansa şcoala de pilotaj şi condus BMW Fahrer Training (ulterior BMW Driving Experince şi MINI Driving Experince) şi a lansat BMW Junior, primul prorgam important de promovare a tinerelor talente în motorsport.

Centrul de Cercetare şi Dezvoltare din Munchen
Multe dintre inovaţiile BMW Group au fost create în mediul extrem de progresist al Centrului de Cercetare şi Dezvoltare pe care compania îl are în München, cunoscut drept FIZ (Forschung und Innovationszentrum). Inaugurată în 1990, clădirea are o structură de fagure, care îmbunătăţeşte colaborarea dintre toate departamentele implicate în dezvoltarea vehiculelor prin reducerea distanţei dintre ele. Pe lângă noua clădire, inginerii au fost mai nou organizaţi în „echipe de dezvoltare a proiectului”, ceea ce le-a permis să comunice mai eficient şi să rezolve problemele direct la primele prototipuri. Suplimentar, ei puteau menţine un contact constant cu designerii, pentru că şi aceştia au de atunci birourile în FIZ, şi sunt disponibili pentru discutarea propunerilor chiar de la început.

Concentrarea pe activitatea de dezvoltare la FIZ s-a dovedit a fi un mare succes de-a lungul anilor şi continuă să evolueze şi în prezent. De exemplu, Centrul pentru Teste Aerodinamice al facilităţii a fost dat prima dată în folosinţă în 2009 şi acum este considerat un punct de reper în întreaga lume. Planurile sunt deja în desfăşurare pentru extinderea continuă a FIZ pe parcursul deceniilor următoare.

Momentele de criză și provocări
Pe lângă numeroasele sale succes, BMW Group s-a confruntat şi cu mai multe crize şi provocări majore de-a lungul istoriei sale.

În perioada regimului Naţional Socialist din anii ’30-’40, BMW AG a funcţionat exclusiv ca furnizor pentru industria de armament a Germaniei. Pe măsură ce cererea pentru motoarele aero BMW a crescut, mâna de lucru formată din condamnaţii şi prizonierii din lagărele de concentrare a fost folosită pentru a ajuta la fabricarea acestora. Până în prezent, suferinţa provocată în acest caz şi soarta a numeroşi lucrători forţaţi rămân o chestiune care este regretată profund. În 1983, BMW AG a devenit prima corporaţie industrială care a iniţiat o dezbatere publică despre acest capitol din istoria sa prin publicarea unei cărţi intitulată „BMW – Eine Deutsche Geschichte” („BMW – O istorie germană”). Au urmat mai multe publicaţii pe această temă. BMW Group s-a confruntat în mod explicit cu acest capitol întunecat al trecutului său, astfel că în 1999 a devenit membru fondator al fundaţiei „Erinnerung, Verantwortung, Zukunft” („Comemorare, Responsabilitate şi Viitor”) pentru compensarea foştilor muncitori forţaţi. Din anii ’90, BMW Group s-a implicat activ în eforturile de a promova deschiderea, respectul şi înţelegerea între culturi.

9 decembrie 1959
În anii de după război, BMW, Bayersiche Motoren Werke pe numele său complet, îşi revenea într-un ritm lent. În timp ce Germania anilor ’50 se afla în mijlocul „miracolului economic”, BMW AG se regăsea într-o criză puternică şi era pe punctul de a-şi pierde independenţa prin vânzarea către rivala Daimler-Benz. La Adunarea Generală din 9 decembrie 1959, considerată o întâlnire dramatică, planurile de vânzare au fost blocate de acţionarii mici şi de dealerii BMW. Impresionat de încrederea pe care acţionarii şi dealerii o aveau în BMW, unul din acţionarii mari ai companiei, industriaşul Herbert Quandt, a decis să găsească o soluţie alternativă, pe care a discutat-o cu Consiliul de Administraţie şi cu reprezentanţii angajaţilor. Analizele detaliate au arătat că BMW avea un viitor promiţător. Printr-o investiţie importantă, acesta avea să devină acţionar majoritar. Angajamentul antreprenorial al lui Herbert Quandt şi al familiei sale continuă să asigure autonomia BMW AG şi în prezent.

VEZI ȘI: Camioanele electrice au inceput distributia de componente BMW in Munchen

Forţa şi capacitatea de adaptare ale BMW Group au fost dovedite şi în anii următori. Criza petrolului de la începutul anilor ’70 şi achiziţia lipsită de succes a Rover în anii ’90 au fost două situaţii dificile. Din ambele însă compania a ieşit mai puternică.

Mărcile reprezintă caracterul emoţional al companiei
De-a lungul anilor, BMW Group şi-a demonstrat, în nenumărate ocazii, notorietatea brandului. Pe lângă dezvoltarea mărcii BMW principale şi realinierea acesteia după criza din 1959, a reuşit să transforme şi numele BMW Motorrad. În 2001, respectiv în 2003, a reaprins succesul mărcilor britanice MINI şi Rolls-Royce cu ajutorul tehnologiilor de ultimă oră.

De atunci, îmbunătăţirea continuă a mărcilor BMW, BMW Motorrad, MINI şi Rolls-Royce a permis BMW Group să-şi asigure o poziţie puternică în segmentul premium. „Compania s-a dezvoltat constinuu şi uneori chiar s-a reinventat”, a spus preşedintele Consiliului de Administraţie BMW AG, Harald Krüger. „Pe măsură ce înaintăm spre viitor, acest lucru nu se va schimba.”

BMW Group la 100 de ani
Motto-ul sărbătorii centenare a BMW Group este THE NEXT 100 YEARS (Următorii 100 de ani).

De-a lungul istoriei sale, BMW Group a fost un pionier care a pus un accent clar pe viitor. Aceeaşi abordare va fi şi în centrul activităţilor sale de sărbătorire a centenarului, care în primul rând dezvăluie ceea ce se află în viitor.

Acest angajament faţă de viitor şi progres este exprimat în mod clar de noua identitate corporate şi de noul website. Identitatea corporate include o nouă emblemă, care constă din trei triunghiuri suprapuse care se combină pentru a forma o săgeată. Cele patru elemente din design reprezintă cele patru caracteristici principale ale BMW Group: Responsabilitate, Încredere, Spirit de pionierat şi Succes. De asemenea, ele reflectă diversitatea companiei, mărcile şi angajaţii ei.

Website-ul BMW Group, www.bmwgroup.com, a fost actualizat în mod cuprinzător, cu noi facilităţi tehnice şi conţinut care livrează o gamă completă a celor mai noi soluţii de comunicare online orientate spre viitor.

Evenimentul centenar din 7 martie 2016
La data de 7 martie 2016 – o sută de ani de la ziua în care BMW AG a intrat în registrul comerţului -, BMW Group va lansa activităţile sale centenare.

În dimineaţa zilei de 7 martie, noua clădire BMW Group Classic din Moosacher Straße 66 îşi va deschide porţile pentru prima dată, primind jurnaliştii străini la o conferinţă de presă în care va oferi detalii despre. Moosacher Straße 66 este o adresă semnificativă pentru că este locul unde compania şi-a început prima dată activitatea.

În după-amiaza zilei de 7 martie, aproximativ 2.000 de invitaţi din lumea afacerilor, politică, cercetare, societate şi presă vor fi găzduiţi de Olympia Halle din München, alături de o serie de dealeri, furnizori şi parteneri. Aici, un spectacol multimedia îi va purta prin momentele importante ale istorie BMW Group şi va prezenta interpretarea companiei în ceea ce priveşte mobilitatea premium a viitorului. Evenimentul va culmina cu dezvelirea unui Vision Vehicle creat de marca principală BMW – BMW VISION NEXT 100.

VEZI ȘI: BMW si SCHERM Group au lansat un proiect pilot de transport

Viziunea BMW asupra viitorului
Prin alegerea THE NEXT 100 YEARS ca laitmotiv al său, BMW Group a abordat, în mod conştient, un paradox: următorii 100 de ani nu pot fi anticipaţi – nici de oamenii de ştiinţă, nici de politicieni sau strategii în economie. Cu toate acestea, o serie de prognoze credibile există şi se bazează pe proiecţii viitoare pentru o varietate de date şi factori. După o lungă perioadă de cercetare, BMW Group le-a folosit pentru a genera propria viziune asupra lumii de mâine. Decizia a fost luată pentru a se concentra asupra problemelor-cheie şi tendinţelor importante, globale, care vor avea impact nu doar în ceea ce priveşte mobilitatea personală, ci vor influenţa societatea în toate aspectele ei. BMW Group îşi propune să prezinte, cât mai holistic, o imagine posibilă, cât mai plauzibilă, a următoarelor două-trei decenii, pe baza unor studii importante din surse diferite, precum şi pe opiniile unor futurologi renumiţi.

Prin combinarea propriilor informaţii interne cu evaluările realizate de diferite institute de cercetare, BMW Group a creat o imagine cuprinzătoare a viitorului şi a transformărilor sociale, precum şi a nevoilor umane asociate cu acestea. BMW Group crede cu tărie că mobilitatea personală este şi va rămâne o nevoie umană fundamentală.

Urbanizare în expansiune, megaoraşe, globalizare şi regiuni metropolitane – versatilitate mobilă
O caracteristică esenţială a transformării prognozate pentru viitor este urbanizarea în expansiune. Specialiştii estimează că până în 2050 peste 75% din populaţia Europei şi aproape 90% din locuitorii SUA vor locui în oraşe. În acelaşi timp, cerinţa pentru o individualitate mai mare va creşte.

În prezent, deţinerea unui automobil este ceva care nu este suficient pentru a asigura îndeplinirea nevoilor personale, în schimbare, şi a cerinţelor de mobilitate. Drumurile aglomerate, lipsa spaţiilor de parcare şi accesul limitat sau chiar interzicerea vehiculelor în anumite zone urbane din considerente ecologice sunt doar câteva din barierele ce trebuie depăşite acum în zonele urbane. În luna iulie a anului trecut, Centrul de Excelenţă pentru Mobilitate Urbană al BMW Group a fost creat pentru a înţelege, urmări şi a propune rezolvări pentru aceste probleme, iar echipa sa de specialişti lucrează acum cu municipalităţile şi toate grupurile de interese relevante pentru a dezvolta concepte sustenabile de mobilitate urbană a viitorului.

Oamenii de pretutindeni vor să poată avea acces la soluţiile de mobilitate potrivite pentru orice situaţie. Programele car-sharing, precum DriveNow, au pătruns în oraşe sub forma unor concepte noi şi deja sunt de succes. Cu toate acestea, nevoile oamenilor vor fi cu adevărat îndeplinite doar atunci când diferitele moduri de transport lucrează concertat. Schimbarea diferitelor opţiuni de transport poate consuma timp şi poate fi inconvenabilă. Sistemul de navigaţie intermodală, care a debutat la BMW i3, poate calcula trasee care includ şi transportul în comun. În prezent, rezervarea automată şi sistemele de plată standardizată oferă soluţii noi şi se urmăreşte o mai bună integrare a acestora în viitor.

VEZI ȘI: BMW i Ventures se implica in dezvoltarea aplicatia Moovit

În acelaşi timp, oamenii caută o experienţă de calitate superioară a transportului. Pe măsură ce timpul devine tot mai preţios, intervalul petrecut pentru a ajunge de la A la B va deveni din ce în ce mai important; oamenii vor dori să utilizeze timpul de călătorie într-o manieră sigură şi eficientă, pentru lucru sau relaxare, pentru a se bucura de noi experienţe sau de compania partenerilor. Acesta este motivul pentru care BMW Group Mobility gândeşte dincolo de produs, extinzându-şi aria pentru a include tehnologii şi servicii pentru o mobilitate individuală îmbunătăţită. Viziunea viitoare a BMW Group este pentru o mobilitate simplă, fără efort, care să fie disponibilă la cerere şi personalizabilă individual. În anii şi deceniile următoare, BMW Group ar dori să păstreze oamenii în mişcare prin cele mai bune metode posibile.

Tehnologia şi digitalizarea
Pe parcursul următorului deceniu, industria auto se va schimba mai mult decât în ultimii 30 de ani. Digitalizarea va juca un rol primordial în transformarea acesteia şi, ca vector al inovaţiei, BMW Group intenţionează să rămână în avangarda acestor dezvoltări din industria auto.

Acum, compania lucrează şi este pe punctul de a realiza condusul autonom. Odată cu el vor veni o serie de provocări tehnice, dar şi o ocazie importantă pentru revoluţionarea mobilităţii. În viitor, „Plăcerea de a conduce” va fi definită şi sub forma unor conducători eliberaţi prin automatizare.

În prezent, clienţii BMW Group beneficiază deja de o gamă de funcţii parţial automatizate, toate acestea fiind concepute să le reducă stresul în timpul condusului. De exemplu, noul BMW Seria 7 dispune de Steering Assistant (asistent de direcţie) şi Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii). În următorul pas tehnologic, condusul automat va îmbunătăţi siguranţa rutieră şi va face călătoria şi mai confortabilă şi eficientă. Acest tip de condus automat, demonstrat de BMW i Vision Future Interaction (prezentat la CES 2016), va juca un rol important în modelarea viitorului mobilităţii personale şi sustenabile.

Un alt domeniu în care BMW Group beneficiază de avantajele digitalizării este producţia. Aici, conectivitatea dintre lumea reală şi cea digitală oferă un potenţial semnificativ în numeroase domenii. Obiectivul este acela de a obţine un aranjament conectat şi inteligent al producţiei, în care procesele complexe pot deveni şi mai eficiente prin aplicarea tehnologiilor susţinute prin IT. Aceste proiecte sunt reunite sub concepte precum „Inudstry 4.0”.

Un BMW veritabil este mereu orientat către conducător
În ultimele luni şi ani, cea mai importantă tendinţă actuală din industria auto a devenit atât de răspândită încât nu mai este o chestiune de „dacă”, ci „când”: condusul autonom. De asemenea, BMW Group consideră că toţi conducătorii BMW vor putea să-şi lase automobilele să facă treaba – însă doar atunci când conducătorul doreşte. BMW VISION NEXT 100 rămâne un BMW veritabil, care oferă o experienţă intensă a „Plăcerii de a conduce”.

Inteligenţa artificială şi tehnologia intuitivă se contopesc
Mergând în viitor, automobilele vor fi complet conectate, iar tehnologia digitală va deveni atât de normală încât va pătrunde în aproape orice domeniu al vieţii noastre. Digitalizarea tot mai mare va face ca lumea fizică şi cea digitală să se unească tot mai mult. Inteligenţa artificială va învăţa de la noi, anticipând multe dintre dorinţele noastre şi lucrând în fundal pentru a efectua sarcinile pe care i le delegăm. Modul în care oamenii şi tehnologiile interacţionează va fi transformat: ecranele şi touchscreen-urile vor fi înlocuite prin forme mai intuitive de comunicare şi interacţiune om-maşină. Şi mai bine: tehnologia va deveni mai umană.

VEZI ȘI: Milos Vujanovic este noul CEO al MHS Truck & Bus

Noi materiale deschis oportunităţi importante
Cum vor fi produse automobilele în viitor? La un moment dat, presele care lovesc sute de mii de piese de oţel ar putea deveni demodate – utilizarea carbonului poate fi deja un prim indiciu al marii schimbări care este iminentă în lumea materialelor şi a producţiei de automobile. Tehnologiile precum producţia rapidă şi imprimarea 4D nu vor produce componente sau obiecte, ci materiale inteligente conectate şi ar putea înlocui în curând instrumentele convenţionale pentru a deschide posibilităţi nebănuite în design şi inginerie.

Mobilitatea va rămâne o experienţă emoţională
Automobilele BMW nu au fost niciodată pur utilitare sau doar un mijloc de a ajunge dintr-un loc în altul. Mult mai mult, un BMW este despre a privi spre următorul viraj, a simţi puterea motorului şi a te bucura de sentimentul de viteză; este despre experienţa senzorială, fluxul de adrenalină sau acel moment intim la care călătoria începe, indiferent că este vorba despre un conducător solitar sau unul care călătoreşte cu un prieten apropiat ori cu persoana iubită. Mergând în viitor, toate acestea nu se vor schimba – pentru că experienţa emoţională a mobilităţii este bine fixată în memoria şi esenţa companiei. Prin păstrarea conducătorului în prim-plan, BMW VISION NEXT 100 va spori această experienţă emoţională într-un mod fără precedent.

Exteriorul BMW caracteristic
Designul BMW Vision Vehicle este caracterizat de o combinaţie de sportivitate specifică unui coupé şi eleganţa dinamică a unui sedan. Cu o lungime de 4,90 metri şi o înălţime de 1,37 metri, automobilul are dimensiuni exterioare compacte. Cu toate acestea, în interior, are dimensiunile unui sedan BMW de lux.

Roţile mari sunt poziţionate la limita exterioară a caroseriei, oferind automobilului atitudinea dinamică specifică BMW. Când vine vorba de aerodinamică, Alive Geometry exterioară contribuie la un efect remarcabil: când roţile pivotează pentru direcţionarea automobilului, caroseria le menţine acoperite ca şi cum ar fi un înveliş flexibil, acomodându-se diferitelor poziţii ale acestora. Designul inovator al BMW VISION NEXT 100 oferă un coeficient de rezistenţă extrem de redus, 0,18.

VEZI ȘI: [VIDEO] „Adrenalin – The BMW Touring Car Story” filmul despre istoria BMW Motorsport

Exteriorul automobilului are o culoare ca a cuprului, concepută să sublinieze ideea că automobilele BMW ale viitorului ar trebui să fie percepute tehnic, dar au o căldură a lor – simbolizată prin legăturile strânse dintre automobil şi conducătorul său.

Această relaţie începe imediat ce conducătorul se apropie de automobil: tehnologiile inteligente cu senzori deschid automat uşile-aripă. Pentru a oferi conducătorului mai mult spaţiu de acces, volanul este la acelaşi nivel cu bordul. Odată aşezat, întreaga gamă de sisteme este activată prin apăsarea logo-ului BMW din mijlocul bordului. Uşile se închid, volanul înaintează, iar experienţa condusului începe.

Materialele viitorului
Designerii BMW VISION NEXT 100 au folosit în primul rând ţesături realizate din materiale reciclate sau regenerabile. Componentele de carbon vizibile şi invizibile, precum panourile uşilor, sunt realizate din reziduuri rezultate din producţia normală de fibră de carbon. În viitor, alegerea materialelor va deveni şi mai importantă pe tot parcursul proceselor de design şi producţie.

Cu timpul, alte materiale noi vor fi adăugate în combinaţie, ceea ce va permite apariţia unor forme diferite de automobile. Pentru a economisi resurse şi pentru a susţine o producţie mai sustenabilă, vor fi utilizate mai puţin lemnul şi pielea, în timp ce materialele inovatoare şi posibilităţile noi ulterioare de design şi producţie vor veni treptat în prim-plan. Această abordare este exemplificată deja de utilizarea unor textile de calitate şi a monomaterialelor uşo reciclabile şi de eliminarea pielii din interiorul BMW VISION NEXT 100.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button