
Semiremorca electrică eTrailer a fost testată pentru a identifica cele mai bune scenarii de utilizare a ei de către BMW Group Logistik.
BMW Group Logistik, în colaborare cu Trailer Dynamics, a testat semiremorca cu propulsie electrică eTrailer pe diverse trasee şi distanţe în operaţiunile de logistică din lumea reală.
Au fost patru zile de teste pe distanţe scurte şi medii în jurul locaţiei BMW Group din Dingolfing şi trei zile de teste pe distanţe lungi între Mamming, în Bavaria Inferioară, şi uzina BMW Group din Leipzig.
Utilizată în combinație cu un camion diesel, aceasta a generat economii medii de combustibil de peste 46% pe distanţe scurte şi medii şi de peste 48% pe distanţe lungi. În combinație cu un cap tractor electric, acesta a generat o autonomie de peste 600 de kilometri fără reîncărcare.
VEZI ȘI: Lidl Olanda va utiliza doar camioane electrice până în 2030
“Testul-pilot cu semiremorca electrică eTrailer de la Trailer Dynamics a arătat că utilizarea acestui tip de vehicul reduce semnificativ consumul de combustibil al camioanelor diesel şi măreşte considerabil autonomia camioanelor electrice”, spune Michael Nikolaides, directorul reţelei de producţie şi logistică a BMW Group.
Reducere medie a consumului de motorină de 46,59%
Testele pe distanţă medie s-au desfăşurat pe parcursul a patru zile consecutive pe trasee logistice reale din jurul locaţiei BMW Group din Dingolfing. Transporturile dus-întors cu topografii de trasee solicitante au fost efectuate cu furnizorul de servicii logistice Gahr International.
Zilnic au fost parcurşi până la 250 de kilometri pe autostrăzi şi drumuri federale, culegerea automată şi simultană a datelor de la semiremorca electrică şi cap tractor fiind efectuată în premieră. Aceasta a arătat o reducere medie a consumului de motorină de 46,59%.
Economii şi mai mari de combustibil pe distanţe lungi
De asemenea, testele pe distanţe lungi au fost efectuate tot pe rute logistice reale şi cu o încărcătură de peste 16 tone între Leipzig şi Mamming. Modulele energetice pentru automobilele electrice BMW au fost transportate pe o distanţă de 450 de kilometri, în principal pe autostrăzi.
În comparaţie cu călătoriile cu o semiremorcă convenţională şi încărcătură identică, acest lucru a dus la economii de motorină de peste 48% în medie. Bateria remorcii electrice a fost încărcată fără emisii de carbon folosind 100% energie verde, ceea ce înseamnă că, prin aplicarea în serie, o singură semiremorcă electrică ar putea facilita o reducere anuală de CO₂ de aproximativ 120 de tone (“Well to Wheel”).
Reducere de 100% a CO2-ului în combinație cu un camion electric
O reducere de 100% a emisiilor de CO2, permițând în același timp efectuarea de trasee pe distanțe lungi, poate fi obținută prin combinarea unei semiremorci electrice cu un cap tractor electric, ambele alimentate cu energie electrică 100% ecologică. Acest scenariu a fost testat în ultima zi a testelor pe distanțe medii în zona Dingolfing, cu ajutorul unui cap tractor electric Volvo. Cu o încărcătură normală, a fost parcursă o distanță de peste 600 de kilometri fără reîncărcare.
Economiile de combustibil la utilizarea seiremorcilor electrice sunt contrabalansate de masa lor mai mare şi de sarcina utilă mai mică rezultată, dar acest lucru este parţial compensat de o creştere a masei totale admisibile pentru semiremorci în Uniunea Europeană.
Costurile mai mari de achiziţie ale semiremorcii electrice sunt contracarate de costuri de operare mai mici. În special pe distanţe lungi, utilizarea semiremorcilor electrice poate facilita o decarbonizare semnificativă a flotei existente, reducând totodată costurile.