Compania Bode testează Scania R 450 Hybrid pe segmentul electrificat de pe A 1

Bode testează Scania R 450 Hybrid cu pantograf pe segmentul electrificat de pe A 1
Compania de transport și logistică Bode a început testele pe segmentul electrificat de pe autostrada A 1 din regiunea Schleswig-Holstein cu un camion Scania R 450 Hybrid cu pantograf.

Începând din decembrie, pe o rută de test de 5 kilometri, compania de transport și logistică Bode folosește un camion Scania R 450 Hybrid cu pantograf pe segmentul electrificat de pe A 1, în regiunea Schleswig-Holstein, între Reinfeld și Lübeck.

Compania Bode testează Scania R 450 Hybrid pe segmentul electrificat de pe A 1

Primul test a început în această primăvară pe A 5 în regiunea Hessen, iar un al treilea test este programat anul viitor pe B462 în regiunea Murgtal din Baden-Württemberg. Pe cele trei rute de test vor circula în permanență cinci camioane cu pantograf, toate fiind ale producătorului suedez Scania.

Scania a livrat până acum 15 astfel de camioane unor companii de transport și logistică, alte două au fost livrate celor de la Siemens și cu alte două fac teste și cei de la VW.  Scania nu a comunicat costul pentru transformarea camioanelor, dar proiectul este finanțat de Ministerul Mediului prin programul „Erneuerbar Mobil“ (Mobilitate din surse regenerabile).

În landul Schleswig-Holstein singurul partener de test este compania Bode care va mai primii în următoarele luni alte patru camioane. Avantajul colaborării cu compania Bode este dat de faptul că aceasta are cele mai multe rute care include zona de teste de pe A1.

Astfel, în funcție de trafic, acest traseu este parcurs de 4 – 5 ori în fiecare zi, beneficiarul fiind discounter-ul Lidl, o altă companie care și-a propus ca în cel mai scurt timp posibil să facă transport cu 0 emisii de noxe.

VEZI ȘI: Orașul Hamburg operează primele două autobuze electrice MAN Lion’s City E

Astfel se colectează foarte multe date care sunt analizate apoi pentru a vedea exact care este impactul unor astfel de soluții pe autostrăzile din Germania. Cei de la Scania vor procesa toate datele în încercarea de a găsi soluții pentru o mobilitate cât mai eficientă fără emisii de noxe și pentru a oferi fiecărei companii de transport soluțiile cele mai eficiente în mediul în care activează.

După primele zile, inginerii de la Scania au constatat că cei 5 kilometri parcurși în mod electric ajută și la încărcarea bateriei cu încă 8 – 9 %, ceea ce prelungește rularea în mod electric și după ce nu mai este conectat pantograful.

În afara camioanelor cu propulsie clasică, Scania are în protofoliu camioane cu CNG și LNG, variante hibrid și aceste vehicule de test cu pantograf. În Germania, presiunea pe companiile de transport este din ce în ce mai mare, clienții, dar și autoritățile locale și regionale dorindu-și un transport rutier cât mai puțin poluant atăt din punct de vedere fonic, cât și al noxelor.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.