GreenZoneTop News

Compania minieră Boliden va implementa camioane electrice în mineritul subteran

Volvo Trucks și compania minieră Boliden își unesc acum forțele pentru a implementa camioane electrice în mineritul subteran.

Grupul minier suedez Boliden va deveni unul dintre primii din lume care va începe să utilizeze camioane electrice cu baterii pentru transportul în mineritul subteran începând cu 2023.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

“Aceasta este o colaborare interesantă într-un mediu cu cerințe foarte dure: pante abrupte, încărcături grele și aer umed care uzează vehiculele”, spune Jessica Lindholm, manager de proiect la Volvo Trucks.

Astăzi, industria minieră traversează o perioadă de schimbări rapide, mulți actori trecând la metode de producție mai durabile pentru a furniza metale cu o amprentă climatică mai mică. La fel ca în multe alte mine, gazele de eșapament de la vehiculele diesel sunt responsabile pentru majoritatea emisiilor de dioxid de carbon din minele Boliden.

Compania vrea ca până în 2030 să își reducă emisiile de CO2 cu 40%, iar pentru a-și atinge aceste obiective climatice, electrificarea transportului va juca un rol esențial.

Pe lângă avantajele de zero emisii de gaze de eșapament, camioanele electrice au potențialul de a crește siguranța la locul de muncă și îmbunătății condiții de lucru deoarece nu au vibrații și zgomot.

VEZI ȘI: DHL utilizează camioane electrice în transportul intermodal din Polonia

Noul acord de cooperare dintre Boliden și Volvo Trucks înseamnă că două camioane electrice grele, vor fi utilizate pentru transportul din subteran a minereului din mina Kankberg, aflată în afara localității Skellefteå din nordul Suediei. De asemenea, Volvo spune că dacă toate camioanele din mină ar avea propulsie electrică, emisiile de CO2 ale minei ar putea fi reduse cu peste 25%.

“Reducerea emisiilor de dioxid de carbon pentru transportul minier înseamnă, de asemenea, că, indirect, vom reduce propriile noastre emisii de CO2, deoarece materiile prime din industria minieră sunt folosite în camioanele noastre”, mai spune Lindholm.

Un parteneriat win-win

Din această colaborare, Volvo va culege informații despre performanțele camioanelor electrice atunci când sunt conduse în subteran și va oferi răspunsuri la întrebări legate de modul în care sunt afectate trenul de rulare și bateriile.

Primul camion care va deservi mina Kankberg, un Volvo FH Electric, va fi folosit pentru a transporta rocă și alte echipamente până în mină și va fi pus în funcțiune în 2023. Pe baza experienței acumulate cu primul camion, un alt Volvo FH Electric va fi pus în funcțiune ulterior și va fi utilizat pentru transportul de rocă și minereu în subteran.

“Vedem colaborarea cu Volvo ca pe o oportunitate fantastică de a împinge tehnologia electrică înainte și, în același timp, de a învăța cum să ne adaptăm operațiunile pentru o tranziție la transportul subteran fără combustibili fosili. Un beneficiu major al camioanelor este că vor contribui la o mină mai sustenabilă, atât în ceea ce privește emisiile, cât și mediul de lucru pentru angajații noștri”, comentează Dennis Forslund, manager de proiect la Boliden.

În plus, cantitatea totală de energie consumată în mină va fi mai mică, spun cei de la Boliden, deoarece tracțiunea electrică este mai eficientă din punct de vedere energetic decât un motor diesel și este posibilă captarea energiei electrice regenerate în timpul frânării motorului pe pantele descendente.

Astăzi, camioanele electrice pot acoperi multe nevoi de transport, de la distribuția urbană grea și salubritate până la transportul regional și construcții.

Din aceeași categorie...

Back to top button