Bosch este partener în cadrul campaniei „Opriți accidentele”

Bosch este partener în cadrul campaniei de prevenire accidente rutiere „Opriți accidentele”

Conform Global NCAP, în fiecare zi la nivel mondial, peste 3.000 de persoane îşi pierd viaţa în accidente rutiere cauzate de autovehicule dotate necorespunzător – mai ales în pieţele emergente – şi care asigură, din acest motiv, un nivel redus de protecţie pentru pasageri şi pietoni.

De aceea, Bosch susţine campania „Opriţi accidentele”, o iniţiativă a asociaţiei pentru protecţia consumatorului Global New Car Assessment Program (Global NCAP). Obiectivul acesteia este de a spori nivelul de conştientizare privind sistemele de siguranţă cum ar fi ESP, sisteme de frânare de urgenţă, ABS pentru motociclete, mai ales în cazul pieţelor în creştere.

Eficienţa diferitelor tehnologii va putea fi observată în cadrul demonstraţiilor de conducere la evenimentul de inaugurare a iniţiativei, organizat în Brazilia în luna noiembrie. Iniţiativa „Opriţi accidentele” sprijină de asemenea Naţiunile Unite pentru a atinge obiectivul de a reduce cu 50% accidentele fatale, la nivel mondial – actualmente numărul acestora fiind de 1,25 milioane pe an – până în 2020.

Din 1995 şi până în prezent, ESP a prevenit 260.000 de accidente rutiere în Europa
Bosch lucrează de mulţi ani la viziunea privind conducerea fără accidente şi vătămări corporale, iar furnizorul de tehnologie şi servicii a obţinut deja un succes semnificativ în acest sens: din momentul lansării programului de stabilitate electronică ESP de către Bosch în 1995, acest program a prevenit aproape 260.000 de accidente rutiere şi a salvat aproximativ 8.500 de vieţi numai în Europa, conform unui studiu privind accidentele, realizat de Bosch.

VEZI ȘI: Ștergătoarele Bosch Aerotwin Multi-Clip primele în testul ADAC

Dacă toate autovehiculele ar fi echipate cu sistemul antiderapare, până la 80% din accidentele provocate de deraparea roţilor în timpul frânării ar putea fi evitate. Din 1995 şi până în prezent, Bosch a fabricat peste 150 de milioane de sisteme ESP.

[pullquote align=”full” cite=”Dr. Dirk Hoheisel, membru al Consiliului de Administraţie Bosch” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]Pentru Bosch, fiecare deces ca urmare a unui accident rutier este cu unul prea mult. Cu ajutorul tehnologiilor noastre, putem proteja viaţa oamenilor din întreaga lume.[/pullquote]

Nouă din zece autovehicule noi din Europa sunt deja echipate cu ESP
Începând cu 1 noiembrie 2014, ESP a devenit obligatoriu în Uniunea Europeană pentru toate autoturismele şi autovehiculele comerciale uşoare noi, cu greutate de până la 3,5 tone, aflate la prima înmatriculare. În Europa, 90% din toate autoturismele şi autovehiculele comerciale uşoare noi sunt deja echipate cu ESP. La nivel global, această cifră se situează în jurul valorii de 64%. De aceea, Global NCAP face apel către ţările membre ONU, mai ales către cele cu o industrie auto importantă, să impună dotarea obligatorie cu ESP a tuturor autovehiculelor noi, până în 2020. Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) solicită de asemenea formularea unor reglementări juridice prin care dotarea cu ESP să devină obligatorie.

VEZI ȘI: Noul Eurocargo: Cel mai înalt grad de siguranță la bord

Ca urmare a acestor măsuri, numeroase vieţi omeneşti ar putea fi salvate. În afară de UE, sistemul antiderapare este acum obligatoriu şi în Australia, Canada, Israel, Noua Zeelandă, Rusia, Coreea de Sud, Japonia, Turcia şi Statele Unite.

Sistemele Bosch de frânare de urgenţă protejează participanţii la trafic vulnerabili
ESP este de asemenea tehnologia de bază pentru multe sisteme de asistenţă pentru şofer care intervin pentru a sprijini şoferii în situaţii potenţial periculoase – cum ar fi schimbarea benzii de rulare sau menţinerea benzii de rulare, efectuarea unor manevre evazive şi frânarea în cazul depistării unui obstacol. Coliziunile din spate sunt printre cele mai grave – mai ales dacă sunt implicaţi pietoni sau biciclişti. Sistemele automate de frânare de urgenţă pot preveni în întregime astfel de coliziuni sau, cel puţin, pot reduce semnificativ impactul. Dacă un senzor radar sau video detectează un posibil obstacol în faţa autoturismului, sistemul de frânare este mai întâi pregătit pentru o manevră de frânare de urgenţă completă, iar şoferul este avertizat.

De îndată ce şoferul apasă acţionează frâna, sistemul creşte puterea de frânare pentru a preveni accidentul. Dacă şoferul nu reacţionează la manevra de frânare parţială, iar sistemul detectează că o coliziune este inevitabilă, se va efectua în mod autonom o manevră de frânare de urgenţă completă. La viteze de până la 40 de kilometri pe oră, în traficul urban, sistemul Bosch de frânare de urgenţă poate preveni complet coliziunile cu autovehiculele care staţionează.

VEZI ȘI: MAN a lansat o nouă generație de sisteme de siguranță

Numai în Germania există potenţial de a reduce coliziunile din spate cu 72%
Conform unui studiu privind accidentele, realizat de Bosch, numai în Germania s-ar putea evita 72% din toate coliziunile din spate soldate cu victime, dacă toate autovehiculele ar fi echipate cu un sistem automat de frânare de urgenţă. Bosch oferă sisteme automate de frânare de urgenţă pentru toate categoriile de autovehicule. Senzorul radar cu rază medie de acţiune, MRR, constituie baza unei soluţii economice pentru autoturismele compacte şi de mici dimensiuni. În 2014, mai puţin de 25% din autoturismele noi înmatriculate în Germania erau echipate cu un sistem de frânare de urgenţă. În Statele Unite, producătorii auto de top s-au dedicat în prezent includerii sistemelor automate de frânare de urgenţă în dotarea standard a autovehiculelor.

ABS pentru motociclete: cu 25% mai puţine accidente soldate cu victime
Începând cu mijlocul anilor 1990, Bosch a dezvoltat un sistem antiblocare a roţilor la frânare, pentru siguranţa motocicliştilor. „ABS poate preveni 25% din toate accidentele de motocicletă soldate cu victime”, afirmă Hoheisel. De aceea, în prezent, multe ţări au legi care stipulează includerea obligatorie a acestui sistem de siguranţă. La fel ca în cazul unui autoturism, sistemul ABS împiedică blocarea roţilor motocicletelor în timpul frânării de urgenţă. Astfel, motocicliştii pot frâna fără teamă, cu o forţă mai mare. Motocicleta rămâne stabilă şi se previne răsturnarea motociclistului.

Bosch are soluţii adecvate pentru fiecare tip de vehicul motorizat cu două roţi. În plus faţă de optimizarea dimensiunii şi greutăţii, atenţia este concentrată asupra reducerii costurilor, pentru a face tehnologia ABS disponibilă pentru toate categoriile de autovehicule şi pentru toate pieţele. Acest lucru include vehiculele cu două roţi accesibile, cu cilindree de până la 250 cmc, răspândite în pieţele emergente.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.