Bosch pregătește o pilă de combustie pe bază de hidrogen pentru camioane

Bosch pregătește o pilă de combustie pe bază de hidrogen pentru camioane
Viitorul mașinilor electrice este aici, însă în sectorul de transport, lucrurile nu sunt atât de simple ca în segmentul de turisme. Spre exemplu, un camion de 40 de tone nu va putea niciodată să parcurgă o distanță rezonabilă cu un plin al bateriei.

De ce? Pentru că bateria necesară ar fi mult prea mare, iar timpul de încărcare ar fi, de asemenea, mare. În acest caz, una dintre soluțiile companiilor pentru trecerea la energiei verde în sectorul de transport îl reprezintă sistemele electrice de propulsie cu pilă de combustie pe bază de hidrogen.

Bosch pregătește o pilă de combustie pe bază de hidrogen pentru camioane

Bosch, unul dintre cei mai mari dezvoltatori de tehnologii din sectorul auto, a demarat o serie de lucrări la o viitoare pilă de combustie cu hidrogen dedicată camioanelor. Conform reprezentanților companiei, aceasta ar putea intra în producția de serie în 2022 – 2023.

Dacă tehnologia va fi primită cu brațele deschise, aceasta ar putea fi implementată ulterior și pe utilitarele ușoare, iar mai apoi pe turisme. Nu este pentru prima dată când tehnologii importante sunt dezvoltate pentru camioane, iar mai apoi sunt modificate și introduse pe mașinile mici.

Hidrogenul are o denistate energetică mare. Spre exemplu, un kilogram de hidrogen conține la fel de multă energie ca 3.3 litri de motorină. Pentru a parcurge 100 de kilometri, o mașină mică va avea nevoie de circa un kilogram, în timp ce un camion de 40 de tone va avea nevoie de 7 kilograme de hidrogen.

VEZI ȘI: Dumping-ul social s-ar putea modifica în urma modificărilor introduse în noul Pachet de Mobilitate

În același timp, reîncărcarea cu hidrogen este aproape la fel de rapidă ca cea cu benzină sau diesel, ceea ce înseamnă că șoferii nu vor fi nevoiți să piardă foarte mult timp la pompă. În comparație cu actualele mașini electrice care necesită zeci de minte pentru a putea acumula suficientă energie în baterii.

De asemenea, costurile cu realimentarea vor fi asemănătoare cu cele ale mașinilor alimentate cu carburanți fosili.

În acest moment încă există o serie de probleme care se pun. În principiu, mulți încă se îndoiesc de siguranța unui rezervor cu hidrogen la bord, în timp ce alte companii care ar vrea să adopte o astfel de tehnologie nu o vor face din cauza infrastructurii slabe.

Follow #infotrucker