Bosch propune pentru remorci o axă cu motoare electrice

Bosch propune pentru remorci o axă cu motoare electrice

La IAA 2018, Bosch va prezenta o axă cu motoare electrice ce poate fi integrată pe remorcile actuale cu scopul de a genera energie electrică în timpul frânării, folosită pentru a reduce consumul de carburant.

Fără a fi constructor de remorci sau măcar de axe, Bosch a pus la punct o tehnologie prin care energia recuperată în timpul frânărilor de ansamblurile rutiere poate fi folosită pentru a reduce consumul de motorină al camioanelor. Şi nu numai.

Pe scurt, semiremorcile vor avea montate pe una dintre punţi unul sau două motoare/generatoare electrice.

La frânare o parte din energie se pierde, în mod normal, sub formă de căldură în aer, dar un anume procent, prin intermediul generatoarelor electrice este transformată în energie electrică, înmagazinată în baterii.

Nu ni se spune cât cântăreşte tot echipamentul electric, dar ni se explică faptul că economia cu motorina poate ajunge la 10.000 pe an.

Energia electrică acumulată în timpul deplasărilor zilnice este suficientă pentru a menţine în funcţiune pe timpul nopţii agregatul frigorific al unei remorci. Va fi linişte în parcări, în sfârşit!

Altă utilizare propusă este aceea de ajutor la demaraj ori la urcări de rampe.

Timp de câteva secunde sau poate minute, motorul/motoarele remorcii vor contribui la propulsie, ajutând motorul camionului.

VEZI ȘI: Conceptul Vera este soluția de transport Volvo Trucks pentru viitor [VIDEO]

Tot astfel, soluţia aceasta ar fi de folos şi montată pe semiremorcile basculante, când ar scoate din necaz capetele tractor împotmolite.

O a treia aplicaţie, cea mai îndrăzneaţă, va fi mişcarea remorcilor la rampele de încărcare fără ajutorul capului tractor, prin intermediul unei telecomenzi.

Bosch propune pentru remorci o axă cu motoare electrice

Nu se vor mai strica astfel programele de conducere pentru câteva minute irosite la rampă.

Din puţinele detalii care ne-au fost oferite, plus altele aflate din alte surse, înţelegem că sistemul pus la punct de Bosch poate fi montat atât pe remorcile noi cât şi pe cele deja existente.

Nu ştim nici cât poate costa reconversia, însă motoarele/generator SMG180 sunt deja folosite pe sute de mii de vehicule electrice şi hibride din întreaga lume. Pe dubele poştei germane, cât şi de Porsche 918 Spyder.

În ultimul caz, motorul electric respectiv este setat la o putere de 210 kW.

După IAA 2018 vom şti mai multe…

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.